خلا آموزش نیروهای امدادی در حادثه نشت گاز کلر در دزفول

خلا آموزش نیروهای امدادی در حادثه نشت گاز کلر در دزفول
بازدید 123 زمان 2017/08/16 کد خبر 9715

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد حری روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل شهرستان دزفول در سالن جلسات …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد حری روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:باید نیروهای امدادی از جمله هلال احمر،آتش نشانی،بسیج و ارتش آموزش های لازم در جهت کنترل و مدیریت حوادث مختلف از جمله مواجهه با مواد شیمیایی را فراگیرند تا بتوانند به درستی و در کمترین زمان ممکن حادثه را مدیریت کنند.

وی ضمن تقدیر از عوامل مدیریت حوادث اخیر شهرستان دزفول از جمله حادثه چل کندی و نشت گاز کلر که به خوبی مدیریت و مهار شدند گفت:سازمان پدافند غیرعامل تیمی را برای آموزش نیروهای امدادی دزفول اعزام خواهد کرد تا آموزش مبانی و تخصصی ویژه را فراگیرند.

وی با بیان اینکه آموزش پدافند غیرعامل در سطح شهرستان اهواز انجام شده گفت: آمادگی لازم وجود دارد تا دوره های آموزشی در دیگر شهرهای استان نیز برگزار شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان خوزستان به تشریح طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان پرداخت و گفت:این طرح جامع شامل ۱۲ گام است که طبق آن دارایی های استان خوزستان از جمله نیروی انسانی،دارایی های فیزیکی،دارایی های معنوی و دارایی های سایبری که ۲ هزار دارایی می باشند شناسایی شده اند و از بین این دارایی ها ۲۲۰ دارایی مهم و حساس در سطح ملی و استانی طبقه بندی شده اند.

حری اظهار کرد:می توان این طبقه بندی را نیز در شهرستان دزفول انجام داد تا تهدیدها شناسایی شود چرا که موضوع نشت گاز کلر در دزفول یک تهدید بود و می تواند دوباره هم اتفاق بیفتد زیرا هم اکنون گاز کلر در استخرها نیز نگهداری می شود که باید روی نگهداری آنها نظارت شود تا حادثه مشابهی تکرار نشود.

وی با بیان اینکه تهدیدهای اولویت دار باید شناسایی شوند گفت:باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و برای رفع آنها اقدام کرد ضمن اینکه وابستگی دارایی ها مانند وابستگی قطعی آب،برق و تلفن نیز یک موضوع جدی است که باید این موارد در جلسات مختلف مشخص و بررسی شوند .

وی افزود:لازم است تیمی در دزفول تشکیل شود و در قالب کمیته ای ویژه این موارد را بررسی کند.

در حادثه نشت گاز کلر در دزفول که شنبه شب رخ داد ۵۰۹ نفر مسموم شده و در بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان درمان شدند.

**اختصاص یک درصد اعتبارات خوزستان به پدافند غیرعامل 

مدیر کل پدافند غیرعامل استان خوزستان گفت:طبق دستور استاندار خوزستان،کلیه دستگاه های اجرایی استان مکلف اند یک درصد از بودجه سال ۹۶ خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند لذا اگر در شهرستانی تامین امکانات و تجهیزات امدادی احساس می شود فرماندار می تواند این موضوع را در اولویت قرار دهد و از طریق این اعتبار نسبت به تامین تجهیزات اقدام کند.

وی ضمن تقدیر از مدیریت فرمانداری دزفول در کنترل حادثه نشت گاز کلر گفت:حوادث بحرانی نباید به بحران های منطقه ای و ملی تبدیل شوند که این امر در شهرستان دزفول در حوادث اخیر بخوبی مدیریت شد.

**دستگاه های اجرایی به ژنراتور و برق اضطراری مجهز می شوند

مدیر کل پدافند غیرعامل استان خوزستان با اشاره به مشکلاتی که برای برق استان خوزستان ایجاد شده است گفت:طبق دستورالعمل دولت قبل در سال ۹۰-۸۹ برق اضطراری باید در ادارات تعبیه شود که این دستورالعمل به ادارات ابلاغ شد تا کمبودها رفع شود .

حری ادامه داد:طبق این دستورالعمل قرار بود برق ارگان های خوزستان در مردادماه قطع و از طریق ژنراتور بعنوان یک راه حل موقت تامین شود تا راهکار دائمی که اعتبار زیادی نیاز دارد عملیاتی شود.

وی گفت:۵۰ نقطه در سطح فرمانداری های استان خوزستان برای اجرای این عملیات انتخاب شدند ولی چون مردادماه پیک مصرف برق استان می باشد مقرر شد این عملیات در شهریور یا مهرماه انجام شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه خلا آموزش نیروهای امدادی در حادثه نشت گاز کلر در دزفول

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات