پلیس به هیچ حزبی وابسته نیست/با قانون‌شکنان به شدت برخورد می‌کنیم

پلیس به هیچ حزبی وابسته نیست/با قانون‌شکنان به شدت برخورد می‌کنیم
بازدید 113 زمان 2017/08/17 کد خبر 9743

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت افزود: یکی از بازوان اصلی من در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت افزود: یکی از بازوان اصلی من در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و بالا بردن احساس امنیت خبرنگاران هستند.

وی ادامه داد: نقش مهم اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران امین و همکار پلیس هستند و حتما موفقیت پلیس با مشارکت اصحاب رسانه ممکن می شود. خبرنگاران نقش اساسی در تولید آسایش و ارامش در سطح جامعه دارند. 

پلیس مسئول را قبول داریم نه مامور معذور

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای اقداماتی که خبرنگاران انجام می دهند جایگاه ویژه ای قایل هستم. نیروی انتظامی با تنوع و تکثر ماموریت ها هر روز با مسایل مختلف روبه رو است ما هم تلاش داریم به کمک رسانه ها امنیت خاطر را در حوزه انضباط و نظم بالا ببریم. تلاش کنیم جامعه پاسخگو درست کنیم باید نقش مردم را یادآوری کنیم. ما پلیس مسئول و مامور مسئول را قبول داریم نه مامور معذور را و از طرف دیگر جامعه مسئول را باید ایجاد کنیم. بدون تلاش مردم و نادیده گرفتن نقش مردم کاری از پیش نمی رود.

سردار رحیمی تصریح کرد: اصلی ترین مطالبه من در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد مردم مداری و جامعه محوری است. همان طور که در پلیس راهور و استان سیستان و بلوچستان این اتفاق افتاد. از همین جا ارادتم را به محضر مردم شیعه و سنی سیستان اعلام می کنیم . ما باید سعی کنیم خادمان خوبی برای مردم باشیم . و انشالله برنامه های ما تماما برای امنیت اسلیش و ارامش مردم خواهد بود. وقتی می گوییم مردم منظورمان ۹۸ درصد مردمی هستند که در چهار چوب ضوابط جمهوری اسلامی زندگی می کنند، با ۲ درصد قانون شکن باقی مانده با شدید ترین برخوردها برخورد می کنیم.

در تهران بزرگ تلاشمان بر این خواهد بود که اصلاح ساختار سازمانی باشد. برخورد با باندهای بزرگ مواد مخدر معتادان متجاهر و برخورد با قانون شکنان در دستور کار است اما تمرکزمان بر آسایش و آرامش است.

جلوی قفل شدن ترافیک خیابان‌ها را می گیریم

وضعیت ترافیکی را نمی توانیم به طور کامل حل کنیم اما می توانیم از قفل شدن خیابان ها جلوگیری کنیم. تا چند وقت دیگر بازگشایی مدارس را داریم و از همین حالا جلسات برای ساماندهی ترافیکی خیابان ها را در دستور کار قرار داده ایم.

رحیمی گفت: در بخش پلیس آگاهی نیز توانمند سازی و اصلاح رفتار پلیس در انجام عملیات ها و برنامه ها به صورت جدی در دستور کار خواهد بود و تلاش داریم پلیس در جنبه های عملیاتی و اداری توانمند تر شوند.

رییس پلیس پایتخت گفت: در حوزه اجتماعی برخوردها ایجابی خواهد بود و آموزش همگانی را رونق خواهیم داد. تلاش خواهیم کرد پلیس پایتخت را به یک پلیس نمونه برای سایر پلیس ها تبدیل کنیم. پلیس وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست ما وابسته به ولی امر مسلمین هستیم و تمرکزمان بر این است که فرمان ولی امر را به خوبی اجرا کنیم. ما احزاب و گروه ها را می شناسیم اما پلیس متعلق به مردم است و باید در راه امنیت فعالیت کند.

یک بار برای همیشه باید گشت ارشاد را حل کنیم

وی درباره ادامه طرح های امنیت محله محور در محله ها و ادامه فعالیت گشت ارشاد تاکید کرد: از زحمات بی شایبه سردار ساجدی نیا تشکر می کنم قطعا طرح هایی که در زمان فرماندهی ایشان ادامه داشت ادامه پیدا خواهد کرد و سعی می کنیم طرح های دیگر امنیتی را اضافه کنیم که استمرار پیدا کند. ما یک بار برای همیشه باید مطلب گشت ارشاد را حل کنیم، پلیس مسئول برخورد با هر گونه ناهنجاری است. خود خانم ها از برخی رفتارها در سطح شهر مکدر می شوند. شئونات اسلامی باید در جامعه اسلامی رعایت شود. ما در این بخش برخوردهایمان ایجابی است تا برخوردهای سلبی و قهر آمیز. قطعا برخوردها آموزشی خواهد بود، هنجار شکنان قطعا با برخورد پلیس رو به رو خواهند شد، پوشش برخی خانم ها و آقایان در جامعه واقعا درست نیست باید از طرف جامعه تقبیح بشوند، آن افرادی که رعایت نمی کنند باید توجیه بشوند و ارشاد شوند، حقوق مردم و شان مردم در برخوردها باید رعایت شود. باید پلیس کریمانه و با کرامات با مردم برخورد کند، باید کمک کنیم که جامعه مان به سمت آرامش حرکت کند، پلیس ماموریت و مسئولیت دارد که جلوی برخی از رفتارها را بگیرد.

سردار رحیمی درباره پلیس های تخصصی و ارتباط آنها با رسانه ها گفت: برای روسای پلیس نشست های تخصصی را برگزار می کنیم تا ابهامات را پاسخگو باشند. اتفاق مثبتی در بخش اطلاع رسانی خواهیم داشت.

وی گفت: ظرف ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت به راحتی می شود همه معتادان متجاهر را جمع آوری کرد، اما پلیس جایی برای نگهداری این معتادان ندارد. دستگاه های دیگر هم باید پای کار باشند تا دیگر شاهد مشاهده معتادان در جامعه نباشیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پلیس به هیچ حزبی وابسته نیست/با قانون‌شکنان به شدت برخورد می‌کنیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات