هشدار گروه مشاوره کاخ سفید نسبت به وضعیت امنیت سایبری

هشدار گروه مشاوره کاخ سفید نسبت به وضعیت امنیت سایبری
بازدید 131 زمان 2017/08/23 کد خبر 9921

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  شورای مشورتی زیرساخت های ملی کاخ سفید در تازه ترین گزارش خود اعلام …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  شورای مشورتی زیرساخت های ملی کاخ سفید در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: نهادهای فدرال آمریکا به طور کلی ابزارهای درستی برای حفاظت در برابر حملات سایبری در اختیار دارند ولی با موانع و چالش های اداری روبرو هستند.

شورای مشورتی زیرساخت های ملی کاخ سفید در ادامه افزود: ما بر این باوریم که دولت آمریکا و بخش خصوصی در مجموع، قابلیت های سایبری گسترده و پیشرفته و منابع مورد نیاز برای دفاع در برابر حملات سایبری را در اختیار دارند ولی برخی موانع و چالش های اداری عامل اصلی نگرانی است.

این گزارش افزود: برنامه های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات از سوی نهادهایی که اطلاعات را طبقه بندی می کنند با تهدید روبرو است و دسترسی به این برنامه ها بسیار دشوار است.

سایر برنامه های زیربنایی فدرال نیز در بین چندین نهاد متعدد تقسیم می شود و این مساله کار را برای شرکت های بخش خصوصی سخت کرده است تا برنامه های مقابله با حملات سایبری را هدایت کنند.

این گزارش چندین توصیه را ارائه می دهد از جمله: از طبقه بندی خارج کردن سریع اطلاعات و بهبود روند بروکراسی اداری فدرال. این گزارش پیشنهاد می کند تا برای بهبود امنیت سایبری، برنامه های انگیزشی مبتنی بر بازار اجرا شود.

این گزارش روز سه شنبه منتشر شده، یعنی یک روز پس از آنکه تعدادی از اعضای این شورا استعفای خود را اعلام کرده اند. اعضای این شورا توسط دولت قبلی آمریکا انتخاب شده بودند. سخنگوی کاخ سفید به هیل گفته است که اکثر اعضای این شورا در جلسه سه شنبه حضور داشتند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هشدار گروه مشاوره کاخ سفید نسبت به وضعیت امنیت سایبری

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات