عدم ورود ایران به اختلافات حاشیه‌ای کشورهای منطقه/اولویت تهران رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی

عدم ورود ایران به اختلافات حاشیه‌ای کشورهای منطقه/اولویت تهران رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی
بازدید 145 زمان 2017/08/24 کد خبر 9933

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با تجمع …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با تجمع رهبران و اعضای احزاب لبنانی که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد، پیرامون آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار ایلی فرزلی نایب رئیس سابق پارلمان لبنان و اسامه سعد دبیرکل سازمان مردمی ناصری لبنان به نمایندگی از رهبران احزاب لبنانی حاضر در این نشست، ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر امور خارجه و تقدیر از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حمایت از لبنان، دیدگاه‌های خود در خصوص آخرین تحولات لبنان، منطقه و جهان را تشریح و با اشاره به تهدیدات و چالش‌هایی که لبنان و منطقه با آن مواجه است بر ضرورت توسعه همکاری‌های لبنانی – ایرانی و تعمیق ارتباط بین دو ملت تاکید کردند.

رهبران احزاب لبنان همچنین بر اهمیت گفت‌وگو به عنوان راه‌حل مناسب برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

جابری‌انصاری نیز در این نشست با تمجید از روح تفاهم و انسجام داخلی در لبنان علیرغم تنوع احزاب و طوایف مختلف این کشور اظهار داشت: آنچه همه احزاب و طوایف لبنان را حول محور توافق جمع می‌کند مصلحت عالی لبنان است و این روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز می‌تواند الگوی مناسبی برای شکل‌گیری توافق در کل منطقه و حل بحران‌های جاری باشد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تشریح روندهای جاری و تحولات مثبت و منفی منطقه‌ای، اعاده توجه نسبت به مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری امت عربی و اسلامی را ضروری دانست.

جابری‌انصاری افزود: ملت فلسطین به تنهایی و با مظلومیت کامل در یک انتفاضه جدید در رویارویی با رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، و بیش از پیش نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

وی با ابراز تاسف از نقش تفرقه افکنانه برخی دولت‌ها در منطقه و تلاش آنها برای جعل دشمن فرضی و انحراف افکار عمومی از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن حقیقی امت اسلامی یاد کرد و گفت: جدول اولویت‌های ملت‌های منطقه را باید از نو طراحی کرد. زیرا ادامه درگیری‌های جاری فقط به نفع رژیم صهیونیستی و جریان‌های تندرو تروریستی و تکفیری است.

معاون وزیر امور خارجه سیاست روشن جمهوری اسلامی را عدم ورود به اختلافات و درگیری‌های حاشیه‌ای بین کشورهای منطقه دانست و با تاکید بر اینکه همه ما در این منطقه فرزندان امت واحد اسلامی هستیم، افزود: اولویت جمهوری اسلامی همواره، رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و خواهد بود.

جابری‌انصاری اظهار داشت: راه خروج از بحران‌ها و مشکلات جاری منطقه از توافق و تفاهم می‌گذرد و در سطح منطقه‌ای نیز می‌بایست حول محورهای مشترک جمع شویم که مهمترین محور مشترک مسئله فلسطین است.

معاون وزیر امور خارجه یاد و نام شخصیت‌های دینی و  ملی لبنان را که برای مصالح عالیه لبنان و حفظ وحدت اسلامی تلاش کردند، گرامی داشت.

تجمع (لقاء) احزاب لبنان شامل مجموعه متنوعی از احزاب سیاسی لبنان با گرایش‌های مختلف سیاسی و حامی مقاومت است و بیش از ۵۰ تن از شخصیت‌ها و رهبران و نمایندگان این احزاب در این نشست حضور داشتند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه عدم ورود ایران به اختلافات حاشیه‌ای کشورهای منطقه/اولویت تهران رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات