۴ مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز ۱۰

۴ مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز ۱۰
بازدید 121 زمان 2017/09/20 کد خبر 10726

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهم نیست که شما چقدر از ابزارهای پیچیده برای امنیت خود استفاده می‌کنید، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهم نیست که شما چقدر از ابزارهای پیچیده برای امنیت خود استفاده می‌کنید، هکر‌ها به سادگی و با استفاده از ایمیل‌های فیشینگ و یا انتقال بد افزار‌ها از طریق لینک‌های مخرب در ایمیل و با مهندسی اجتماعی می‌توانند به راحتی به سیستم شما نفوذ کنند. هیچ فناوری بالاتر از هوش انسانی نیست، بنابراین کاربران ویندوز ۱۰ واقعا نمی‌توانند به حساب کاربری خود اعتماد کنند. پس از انتشار ویندوز ۱۰، مهاجمان شروع به انتشار ایمیل هایی مخربی تحت عنوان بروز رسانی از طرف مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ کردند اما به عنوان یک نکته‌، شما باید بدانید که مایکروسافت به ندرت به روز‌رسانی از طریق ایمیل ارسال می‌کند، مایکروسافت بروزرسانی‌ها را  از طریق برنامه به روز رسانی ویندوز ارایه می‌دهد.

4 مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز 10
 
شمشیر دو لبه:

مرورگر جدید مایکروسافت به نام EDGE از لحاظ امنیت و سرعت بهینه تر از Explorer است اما بخاطر پشتیبانی از فلش و افزونه adobe reader  دارای باگ‌هایی می‌باشد. این ۲ محصول ادوبی دارای باگ‌های بیشماری هستند که امنیت شما را به خطر می‌اندازند.
بر اساس، یک گزارش از شرکت نرم افزاری Secunia، نسخه های ۱۰ و ۱۱ Adobe Reader، دارای ۳۹ و ۴۰ آسیب پذیری بودند و چون به روز رسانی های پچ بسیار مکرر بود، ۱۸ درصد از رایانه‌های شخصی، تحت تاثیر حملات جدید قرار داشتند.
 
 4 مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز 10
 
حملات drive-by:

Windows Defender به تنهایی قادر به حفاظت کامل از کامپیوتر شما در مقابل بدافزار‌ها نیست اما در زمینه تشخیص تروجان‌ها تقریبا بی عیب و نقص کار می‌کند.

اگر شما برای گشت‌و‌گذار در اینترنت فقط از مرورگر EDGE استفاده می‌کنید، باید بیشتر حواستان به بد افزارها باشد. از سوی دیگر، گوگل کروم قابلیت مسدود کردن حملات drive-by از طریق مسدود کردن وب سایت مخرب را دارد. اما فقط یک لایه ثانویه محافظتی دارد و فقط در مرورگر Chrome اعمال می‌شود. آنچه که باید در نظر داشته باشید این است که یک محصول قدرتمند ضد تروجان داشته باشید تا در مقابل تهدیدات مخرب ایمن باشید. بسیاری از نرم افزارهای ضد تروجان رایگان وجود دارد که می‌توانند در شناسایی در سطح خیلی خوبی عمل کنند.
 
4 مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز 10

تهدیدات ویروس ها:

یکی از مزیت های خوب  Windows Defender این است که بطور رایگان همراه ویندوز عرضه و بروزرسانی می‌شود و این قابلیت را دارد که برنامه های منسوخ شده را که ممکن است دارای باگ های متعدد باشند و راه نفوذی برای هکرها باشد،  بطوراتوماتیک شناسایی و حذف کند. Windows Defender در آزمایشات توانسته نمره قابل قبولی را کسب کند و برای کارهای روزمره مفید واقع شود اما نمی‌تواند امنیت بسیار بالایی را تضمین دهد. آنتی ویروس‌هایی مانند Eset, Kaspersky, avira, bitdefender, Emsisoft… وجود دارد که میتوانند امنیت بالایی را به ارمغان بیاورند.
 
منبع:  antivirus.comodo.com

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۴ مورد از خطرناکترین تهدیدات ویندوز ۱۰

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات