هیلی حفظ برجام را به اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشکی ایران مشروط کرد

هیلی حفظ برجام را به اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشکی ایران مشروط کرد
بازدید 764 زمان 2018/01/30 کد خبر 13956

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که اقدام جامعه بین‌الملل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ممکن است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کند تا همچنان در برجام باقی بماند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، هیلی پیشنهاد داد که یک تلاش هماهنگ جامعه بین‌الملل برای تنبیه ایران به بهانه آنچه که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص موشک‌های بالستیک خواند، می‌تواند ترامپ را متقاعد کند که باقی ماندن در برجام ارزش دارد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که فرانسه، اخیراً حمله لفظی به ایران به دلیل نقض قطعنامه‌های مربوط به موشک بالستیک را آغاز کرده است.
ترامپ اخیراً اواسط ماه ژانویه، تعلیق تحریم‌های ایران را برای مدت ۱۲۰ روز تمدید کرد اما تهدید کرد که این آخرین باری است که تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند مگر آنکه کنگره و جامعه بین‌الملل اقداماتی را برای اصلاح برجام در پیش بگیرند.
رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم از برجام انتقاد کرده است و آن را بدترین توافقی در تاریخ خوانده است که در خصوص آن مذاکره شده است.
با اینحال، کشورهای اروپایی با نظر ترامپ موافق نیستند و از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حمایت کرده‌اند.
هیلی روز دوشنبه بعد از دیدار با نمایندگان کشورهای دیگر در سازمان ملل گفت: «کار در حال پیشروی است. آنها آغاز به فهمیدن این مطلب کردند که اگر ما درباره نقض‌ها شروع به صحبت نکنیم، اگر ما با آنها مقابله کنیم، آمریکا می‌گوید که همه چیز دروغ است».

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هیلی حفظ برجام را به اقدام جامعه بین‌الملل علیه برنامه موشکی ایران مشروط کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات