کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری
بازدید 781 زمان 2020/05/31 کد خبر 14107

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری برگزاری هیات‌های سازش میان کارگر و کارفرما را از اقدامات مهم ادراه‌کل برشمرد و اظهار کرد: مشکلات در کارگاه و حقوق و مزایا باید رصد شده و قبل از اینکه فشار مالی تحمیل شود، بازرسان کار باید این مسئله را پیش‌بینی کنند.

وی کاهش اعتراضات را به مقدار ۵۰۰ تا ۵۵۰ درصد نسبت به دو سال گذشته در چهارمحال و بختیاری را قابل توجه دانست و گفت: مشکلاتی در بنگاه‌های اقتصادی کشور طی دو سال اخیر پدید آمد که وضعیت استان ما نسبت به آمار کشوری کمتر بود و هیچ بنگاهی ظرف این مدت در استان تعطیل نشد، مگر در مسائل تحریمی و ستاد تسهیل که طی این مدت با کمک ارگان‌های مربوطه رفع و رجوع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از اقدامات سازمان برشمرد و اضافه کرد: نسبت به سنوات گذشته نزدیک به ۶۰ درصد افزایش تشکلات کارگری و کارفرمایی در استان صورت گرفته است.

 فاضلی کاهش حادثه در استان با کمک بازرسان با رصد مشکلات و اعلام به کارفرما و ثبت در اداره‌کل را از اقدامات مهم اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۹۸، ۱۶ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تغییر رویکرد را در حوزه تعاون مهم تلقی و بیان کرد: در این حوزه در برخی رسته‌ها نسبت به پیش‌بینی وزارت تعاون، ۱۲۲ درصد پیشرفت داشته و کمترین رشد ۱۱۳ درصد بوده است، ۴۸۰۰ تعاونی در استان وجود دارد که حدود ۲۰۰۰ مورد آن غیرفعال است و در همین راستا، تغییر رویکرد با به‌کارگیری جوانان با تخصص‌های متفاوت را در دستور کار قرار داده شده است.

فاضلی ادامه داد: پیگیری اشتغالات پنهان مسئله دیگری است که با شناسایی ۵۸۰ نفر که همزمان در دو محل مشغول به کار بوده و نزدیک به ۹۴ میلیارد تومان صرفه‌جویی برای دولت و ۷۱ هزار و ۲۷ روز کاری صرفه‌جویی صورت گرفت.

وی گفت: در حوزه اشتغال، از سال ۹۲ تا ۹۳ روند صعودی نرخ بیکاری را در استان شاهد بوده‌ایم که این رقم در سال ۹۵ تا ۹۶ به اوج خود رسید و در سال ۹۷، ۳.۳ درصد کاهش یافته و مشارکت اقتصادی ۲ واحد افزایش پیدا کرد و نزدیک ۴ تا ۵ واحد کاهش نرخ بیکاری را رقم زد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه سال گذشته را ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید دانست و گفت: در سال اخیر بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر فرصت اشتغال جدید به‌وجود آمد که ۱.۵ واحد درنظر گرفته‌شده برای کاهش نرخ بیکاری به ۲.۱ صعود پیدا کرد.

فاضلی تنزل جایگاه استان به رتبه ۲۷ کشوری را در حوزه اشتغال مثبت ارزیابی کرد و افزود: تثبیت اشتغال اولویت نخست است و جامعه بیکار استان در سال ۱۳۶۶، ۶۳ هزار نفر بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۴۳ هزار نفر رسیده است و بیشتر بیکاران را جامعه تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند.

وی جایگاه استان در حوزه برنامه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیش از سال ۹۸ نامناسب خواند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در پایان سال ۹۸ عملکرد استان به رتبه نخست کشوری ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا


خبر های مشابه کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

رشد ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در مازندران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبراساس گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی این …

آخرین اخبار و مقالات