دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است

دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است
بازدید 141 زمان 2017/10/29 کد خبر 11515

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی سردار دکتر غلامرضا جلالی در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در وزارت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی سردار دکتر غلامرضا جلالی در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در وزارت نفت ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام  اربعین حسینی و جان باختن شماری از هموطنانمان در حادثه پالایشگاه تهران گفت: اساسا ماه آبان با سیاست های آمریکایی در تضاد است چرا که حوادث مهم ما مثل شهادت حسین فهمیده  و هفته بسیج در این ماه قرار دارد.

دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است
وی ادامه داد: در همین ماه آمریکایی بعد از چندین ماه مطالعه راهبرد خاص خود را علیه جمهوری اسلامی ایران رو کرده اند و این برخلاف رویکردی است که قرار بود طبق مذاکرات ۵+۱ داشته باشند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد پایبندی ایران به تعهدات برجام تصریح کرد: همه کشورهای ۵+۱ تایید کردند که ایران تعهدات خود را در مورد برجام انجام داده است اما آمریکایی ها نشان دادند که همیشه برخلاف ایران هستند.
دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است
 سردار دکتر جلالی در مورد غیرقابل اطمینان بودن آمریکایی ها تشریح کرد: هر نوع توافقی با آمریکایی ها شکننده خواهد بود در واقع ما به جای تعهد با چند کشور با یک فرد تعهد کردیک که وقتی رفت همه چیز تمام شد.
وی ادامه داد: معلوم نیست روی چه حساب و اعتمادی باید پیشنهاد اضافه کردن بند بازرسی از مراکز نظامی را به برجام بپذیریم. آنها مرتبا بهانه میگیرن و این بهانه ها تمامی ندارد. سردار جلالی ادامه داد: آمریکایی ها میخواهند با تحریم های اقتصادی ما را تحت فشار قرار دهند.
میخواهند گرداننده اصلی منطقه باشند. اعلام میکنند علیه رفتار سایبری شما مقابله میکنیم این نشان میدهد زیرساخت های سایبری ما در حال تهدید شدن است. آنها بنای ماندن در برجام را ندارند و دنبال ابعاد جدیدتری از تحریم مثل مدل های اقتصادی هستند.
دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از دو راهکار پیش رو در برابر آمریکایی ها  گفت: یا باید با آنها سازش کنیم یا در برابرشان مقاوم باشیم که مقام معظم رهبری استراتژی مقاومت در برابر تهدید را انتخاب و به ابلاغ کردند. 
 
سردار
دکتر غلامرضا جلالی گفت: ما باید به این تهدیدات یکصدا پاسخ دهیم و با استراتژی دفاع در ابعاد
مختلف جلوی آنها بایستیم. وحدت و انسجام
ملی باید سازماندهی شود. در بخش دفاعی باید حتما آمادگی داشته باشیم و این آمادگی
را نشان دهیم تا دشمن از قدرت و ظرفیت و توان ما متوجه شوند که هزینه های حمله
برایشان گران تمام میشود.

وی بر انجام مانورهای متفاوت تاکید کرد و گفت:هر زمانی دشمن
احساس کند ماضعیف هستیم به ما حمله خواهد کرد پس ما باید قدرت را تولید و انبارش
کنیم سپس آن را با مانوها نشان دهیم و در آخر به دشمن این قدرت را تفهیم کنیم.


سردار
جلالی ادامه داد: نشان دادن شهرهای موشکی و قدرت آن باعث میشود دشمن بفهمد عمق
سیستم دفاعی ما چقدر است و نمیتواند به سادگی از آن عبور کند. در بعد دفاع موضوع
پدافند غیرعامل بسیار مهم است. حتما باید آمادگی دفاعی و رزمایش های غیر دفاعی
صورت بگیرد تا نشان دهیم قابلیت کارکرد زیرساختهای ما بالا است. برای نشان دادن این آمادگی نقش نیروهای بسیج بسیار پررنگ است . این نیروها باید روحیه بسیجی را تقویت کنند و عکس العمل سریع در برابر تهدیدات نشان دهند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تاکید برتجزیه و تحلیل حوزه ایمنی و نفت و انرژی تاکید کرد: در این حوزه باید دقیق باشیم عکسالعمل مقطعی مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در همه صنایع دارای پتانسیل خطر مثل انرژی ایمنی نباید ساختار ضعیف  داشته باشیم.انضباط و آموزش باید در حوزه انرژی  حد بالایی پولادین و بی رحمانه باشد. با هر تخلف ولو کوچک برخور شود ما باید بتوانیم در دستگاه اجرایی ظرفیت های بسیج و رویکردهای پدافندی را ارتقا دهیم.

 سردار دکتر جلالی با اشاره به حادثه مجلس بیان کرد:بعد از این حادثه امنیت هم به وظایف بسیجیان اضافه شد. در این حادثه دو نگاه وجود داشت یکی اینکه خطایی رخ داد و باید بیشتر دقت کرد، دوم اینکه ممکن است رخنه های دیگر هم باشد که اتفاق نظر بر مورد دوم بود و مقام معظم رهبری تاکید کردند شرایط امنیتی و کنترلی باید بیشتر شود.
انتهای پیام/

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دشمن باید بفهمد عمق سیستم دفاعی ما چقدر است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات