جبهه غربی و صهیونیستی به دنبال تحریک افکار عمومی منطقه علیه ایران است

جبهه غربی و صهیونیستی به دنبال تحریک افکار عمومی منطقه علیه ایران است
بازدید 129 زمان 2017/12/18 کد خبر 12615

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «مجید مختاری»، کارشناس غرب آسیا در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت­‌های مختلف برای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «مجید مختاری»، کارشناس غرب آسیا در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت­‌های مختلف برای گسترش نفوذ منطقه­‌ای پس از شکست داعش، با اشاره به اینکه جبهه غربی و صهیونیستی به دنبال تحریک افکار عمومی منطقه علیه ایران است، بیان داشت: تقویت حوزه­‌های مختلف برای حضور مفید و مؤثر در کشورهای منطقه و مقابله با تبلیغات سوء ضروری است.
وی با توجه به لزوم حضور هدفمند ایران در کشورهای منطقه پس از شکست داعش و بر اساس منافع متقابل گفت: ایران در بعد نظامی به خاطر تجربیات دفاع مقدس و هوشمندی برخی فرماندهان مانند سردار سلیمانی توانسته‌ پیشرفت‌های خوبی داشته باشد. لکن ضروری است که برای تأمین منافع ملی و مصالح امت اسلامی در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشیم.
کارشناس غرب آسیا با تأکید بر لزوم برنامه­ ریزی در ابعاد مختلف برای نقش­ آفرینی هدفمند و هوشمندانه در کشورهای منطقه اشاره داشت: توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف متوازن نیست. این موضوع می­‌تواند به عنوان یک زنگ خطر محسوب شود؛ لذا حوزه­‌های مختلف از جمله علمی، سیاسی و دیپلماتیک، اقتصادی و صنعتی باید در کنار هوشمندی‌های نظامی مورد توجه قرار گیرد. این مهم می‌تواند برخلاف برخی تبلیغات روند پیشرفت‌های اقتصادی ایران را هم تقویت کند.
وی با اشاره به اولویت­‌هایی که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، تأکید داشت: طبعاً کشورهای مورد هدف مثل سوریه و عراق دارای اولویت هستند و لازم است ارتباطات خود را با این کشورها در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.
مختاری با توجه به اینکه یک غفلت در عرصه تبلیغاتی یا سیاسی می‌تواند زمین بازی را به هم بزند، اظهار داشت: افکار عمومی کشورهای منطقه نباید علیه کشورمان تحریک شود. قطعاً دشمن ساکت نیست و به دنبال تبلیغات سوء و اختلاف‌افکنی است. آن­ها انگیزه‌های مثبت جمهوری اسلامی ایران را وارونه جلوه می­‌دهند.
وی با تأکید بر لزوم مقابله با تبلیغات جبهه غربی و صهیونیستی گفت: دشمن به تبلیغات خود ادامه می‌دهد. با این حال باید به هم‌پیمانان خود این موضوع را برسانیم که به دنبال منافع متقابل با آن­ها هستیم. ایران و عراق هنوز بعد از قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت پیمان صلح منعقد نکرده­‌اند. لازم است پیمان صلح و همکاری هر چه زودتر با عراق امضاء شود.
کارشناس غرب آسیا با اشاره به اینکه در بعد تبلیغاتی باید هوشمندانه و با حساسیت عمل شود، افزود: حفظ همبستگی کنونی ضروری است. همچنین در بعد اقتصادی باید بخش دولتی و خصوصی حضور پیدا کنند و بر اساس منافع متقابل در بازسازی کشورهای عراق و سوریه یاری رسانند.
وی با توجه به امکان استفاده از ظرفیت­‌های داخلی در کشورهای منطقه اشاره داشت: متخصصان ایرانی با حضور در کشورهای سوریه و عراق می‌توانند بر اساس همکاری متقابل مشغول به فعالیت شوند. همه این‌ موضوعات مستلزم تلاش در عرصه علمی و دانشگاهی است.
مختاری با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به بخش علمی برای بهره­ برداری صحیح از ظرفیت­‌های منطقه گفت: تقویت مراکز مطالعاتی و اتاق‌های فکر موجب می­‌شود که با یک برنامه‌ریزی دقیق و شناخت مناسب از وضعیت منطقه و جهان، از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده و تهدیدهای موجود مرتفع شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جبهه غربی و صهیونیستی به دنبال تحریک افکار عمومی منطقه علیه ایران است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات