وزیر کشور: آمادگی دستگاه های امدادرسان در صورت وقوع زلزله/مناطق تهران بین ۲۲ استان کشور تقسیم شده است

وزیر کشور: آمادگی دستگاه های امدادرسان در صورت وقوع زلزله/مناطق تهران بین ۲۲ استان کشور تقسیم شده است
بازدید 170 زمان 2017/12/27 کد خبر 12827

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زلزله های اخیر و بخصوص زلزله شب گذشته در استان البرز افزود: صداوسیما و رسانه ها باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند، زیرا بیشترین ارتباط را با مردم دارند.
وی تاکید کرد: مردم در این مواقع ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، در محدوده منازل خود باشند و وارد خیابان ها نشوند و ترافیک ایجاد نکنند.
وزیر کشور ادامه داد: چون این کار خدمات رسانی را دچار مشکل و شرایطی برای نیروی های انتظامی ایجاد می کند که از نظر انتظامات کار سخت می شود.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: این که می گوییم در کنار منازل خود باشند برای این است که در این مواقع سارقین از فرصت استفاده و از منازل آنها سرقت می کنند. ما اطلاع رسانی را دقیق به مردم می کنیم و توجه آنها باید به اطلاعیه های رسمی باشد و همه باید در این مواقع دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که این موضوع را مدیریت کنیم.
وی به زلزله ای که شب گذشته در تهران رخ داد، اشاره کرد و گفت: حضور شب گذشته مردم در خیابان ها ترافیک ایجاد کرد که اگر شرایط خاصی رخ دهد، قطعا خدمات رسانی دچار مشکل می شود.
وزیر کشور همچنین اظهار داشت: ما هفته قبل درباره آمادگی دستگاه ها تصمیماتی گرفتیم و ۲۲ منطقه تهران بین ۲۲ استان کشور تقسیم کردیم و شهردار تهران نیز هماهنگ شد که به همه استان ها در مناطق امکانات انبار کردن و سوله هایی برای این که بتوانند وسایل، امکانات و نیروها را مستقر کنند تا در شرایطی که نیاز به کمک بود استان ها با کوچک ترین و کمترین زمان خود را برسانند در اختیار آنها قرار دهد، البته پیش بینی مانور نیز شده است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: به هرحال ما باید ضریب کمک رسانی به تهران را افزایش دهیم و امیدواریم که اتفاق خاصی نیافتد. امروز هم با تمامی متخصصین امر زلزله جلسه ای در وزارت کشور داریم تا آخرین وضعیت را بررسی کرده و بتوانیم در تصمیم گیری های خود لحاظ کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه وزیر کشور: آمادگی دستگاه های امدادرسان در صورت وقوع زلزله/مناطق تهران بین ۲۲ استان کشور تقسیم شده است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات