۲۴۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی حفظ سلامت جمعیت دامی لرستان است

۲۴۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی حفظ سلامت جمعیت دامی لرستان است
بازدید 624 زمان 2016/11/04 کد خبر 2109

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر عبدالرضا بازدار در مانور رومیزی پدافند غیرعامل تولید محصولات سالم افزود: به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر عبدالرضا بازدار در مانور رومیزی پدافند غیرعامل تولید محصولات سالم افزود: به منظور مقابله با هرگونه تهدید زیر بخش دام و طیور پدافند غیرعامل نقش اساسی در کاهش تلفات و هزینه‎ها دارد که در این راستا تغذیه سالم دام‎ها و مدیریت اصولی و صحیح در دامداری‎ها و استفاده از دام‎های با پتانسیل بالا، تولید ترجیح تولید در داخل بر واردات و  بهره‎وری تولید می‎تواند از بروز خسارات سنگین بر صنعت دام طیور جلوگیری کند.

وی در خصوص محصولات ارگانیک اظهار کرد: امروز در کشورهای توسعه یافته با تولیدات محصولات ارگانیک مسیر توسعه کشاورزی را فراهم کرده‎اند و ما نیز بایستی به سمت محصولات ارگانیک حرکت کنیم و این محصولات باید برندسازی شود.

بازدار در مورد سلامت غذایی محصولات کشاورزی در لرستان بیان کرد: ما جزء سه استان اول در حوزه محصولات سالم تولیدات کشاورزی در کشور هستیم.

در ادامه این نشست دکتر سیف مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: واقعیت عمده‎ای که کشور را تهدید می‎کند تهدیدات زیستی از جانب دول متخاصم است.

وی افزود: امروز جنگ‎های سخت افزاری و نظامی پایان یافته‎اند و در مقابل دول متخاصم به جنگ‎های نرم افزاری  و غیرمستقیم گرایش دارند که برای نمونه تهدید زیستی با جنگ بیولوژیک می‎تواند بخشی از این تهدیدات کشورهای متخاصم باشد و محصولات کشاورزی را تهدید کنند.

سیف به نقش و تأثیرگذاری پدافتد غیرعامل اشاره کرد و گفت: نقش اساسی پدافند غیرعامل شناسایی تهدید می‎باشد و ما نیز در این امر بایستی اقدامات موردنظر را پیگیری کنیم تا به نتایج مثبتی در حوزه محصولات کشاورزی و زیست‎ محیطی برسیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۲۴۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی حفظ سلامت جمعیت دامی لرستان است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات