دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت های کشور برنامه‌های فراوانی دارد پس باید خیلی هوشمندانه عمل کنیم و ‌تهدیدات را بشناسیم

دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت های کشور برنامه‌های فراوانی دارد پس باید خیلی هوشمندانه عمل کنیم و ‌تهدیدات را بشناسیم
بازدید 600 زمان 2016/11/05 کد خبر 2127

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این رزمایش که در کارخانه تولیدی لاستیک دنا در شیراز به محوریت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این رزمایش که در کارخانه تولیدی لاستیک دنا در شیراز به محوریت حوزه مقاومت کارگری امامت ،ناحیه احمدبن موسی علیه السلام ، کارخانه تولیدی لاستیک دنا و باهمکاری اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری ، دستگاه های امدادی وخدمات رسان در تاریخ پنجشنبه ۱۳ آبان ماه در شرکت تولیدی لاستیک دنا برگزار گردید . ابتدا رزمایش به فرماندهی میدانی پرهیزگار مدیرعامل کارخانه تولیدی لاستیک دنا برگزار گردید .

در ادامه اجرای این رزمایش معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل ‌به دستاوردهای خوبی ‌در مقابل تهدیدات در حوزه های مختلف ‌رسیده است‌. سردار محمد حسن منصوریان در مراسم ‌برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل که در کارخانه تولیدی لاستیک دنا در شیراز به محوریت محوریت حوزه مقاومت کارگری امامت ،ناحیه احمدبن موسی علیه السلام و کارخانه تولیدی لاستیک دنا با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سایر دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تهدیدات رویکرد جدیدی به خود گرفته و دشمن با تمام توان به دنبال ضربه زدن از هر زاویه ای به کشور است.

سردارمنصوریان عمده تهدیدات فعلی را از نوع سایبری دانست و گفت: قبل از بروز تهدید باید تدبیر مورد نظر صورت بگیرد. با انجام رزمایش و مطابقت با تهدید مورد نظر، اگر این تمرین به خوبی محقق شد و توانستیم بخش هایی از تهدید را پاسخ دهیم طرح مدیریت بحران نوشته و اجرا می شود.

منصوریان همچنین افزود: دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت های کشور برنامه‌های فراوانی دارد پس باید خیلی هوشمندانه عمل کنیم و ‌تهدیدات را بشناسیم و برای آن فکر کنیم و نقاط ضعف و قوت رابه خوبی بشناسیم.

این مسئول با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور به دستاوردهای خوبی رسیده و در مقابل تهدیدات در زمینه های مختلف به موفقیت های خوبی داشته، گفت:‌ با توجه به برگزاری این مانور در کارخانه تولیدی لاستیک دنا باید این چنین مانورهایی در سایر کارخانه ها و نقاط صنعتی مد نظر قرار گیرد .

منصوریان تصریح کرد: برگزاری این رزمایش در کارخانه تولیدی لاستیک دنا به عنوان نقطه عطفی برای ورود به مسائل پدافند غیرعامل است زیرا توانستیم پایداری خودمان را افزایش دهیم و در مقابل سناریوها عکس‌العمل به موقع داشته باشیم.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بنده از برگزاری این مانور و همایش دو نکته برداشت کردم، یکی هماهنگی بسیار خوب بین ارگان ها و نهادهای ذیربط و سازمان های محلی بود‌ که مسئولان یک دل با تمام توان در عرصه حضور داشتند که این مهم ترین هدف همایش بود و نکته دیگر در این رزمایش عوامل امداد و نجات ، اطفای حریق ، عملیات نفوذ و خرابکاری و انواع تهدیداتی که ممکن بود تهدید حساب شود به نحو احسن با آن مقابله شد.

در ادامه مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس در سخنانی گفت:فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای همیشه، نیازمند اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه های اجرایی است.

رحیم آزادی برگزاری چنین رزمایش هایی را به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ، شناخت نقاط قوت و ضعف و همینطور فرهنگ سازی پدافند غیرعامل ضروری دانست و اظهار کرد: ما باید نسبت به وضعیت و زیرساخت های خود اشراف داشته باشیم و بدانیم آسیب پذیری ما کجاست تا بتوانیم قابلیت رویارویی با تهدیدات را بررسی کنیم.وآشنایی جامعه با اقدامات دستگاه های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل، تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این اصل مهم دارد.

آزادی با تآکید بر اهمیت یرگزاری چنین مانورهایی در سایر کارخانجات استان با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل، خواستار اشراف دقیق افراد با تعریف، اصول، اهداف، ماموریت ها و الزامات پدافند غیرعامل شد.

وی با ارائه تعریفی علمی از پدافند غیرعامل، این اصل را مرتبط با تهدیدات انسان ساخت مانند تهاجم های هوایی، امنیتی، انتحاری و … دانست و افزود: با اتخاذ اصول پدافند غیرعامل، شاهد کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در قبال اقدامات و تهدیدات دشمن خواهیم بود. وی از همراهی، همکاری کارخانه تولیدی لاستیک دنا  در حوزه پدافند غیر عامل قدردانی کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دشمن برای ضربه زدن به زیرساخت های کشور برنامه‌های فراوانی دارد پس باید خیلی هوشمندانه عمل کنیم و ‌تهدیدات را بشناسیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات