انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه فارس راه اندازی می شود

انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه فارس راه اندازی می شود
بازدید 612 زمان 2016/12/10 کد خبر 3094

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اسماعیل خلیفه در گفتگو با خبرنگاران گفت: موقعیت راهبردی استان پهناور فارس و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اسماعیل خلیفه در گفتگو با خبرنگاران گفت: موقعیت راهبردی استان پهناور فارس و برخورداری آن از زیر ساخت های متعدد در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری این استان را با آسیب پذیری بالایی در برابر انواع تهدیدها مواجه نموده است.

وی ادامه داد: آموزش و ترویج علوم پدافند غیر عامل، می تواند گامی در راستای حفظ حاکمیت ملی سرزمینی، کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران تلقی شود.

کارشناس ارشد دفتر مطالعات و طراحی پدافند غیر عامل دانشگاه شیراز افزود: انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه استان فارس با معرفی نماینده از طرف ریاست انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور در شرف راه اندازی است.

وی تصریح کرد: هدف این انجمن ترویج اصول و مفاهیم پدافند غیر عامل، آموزش و پژوهش، حمایت از پایان نامه ها و طرح ها و برگزاری همایش ها و نشست هایی در زمینه مرتبط با پدافند غیر عامل می باشد.

لازم به ذکر است انجمن علمی پدافند غیر عامل ایران در سال ۱۳۸۹ با هدف تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه همه جانبه کشور (۱۴۰۴)، تسهیل آموزش و پژوهش در زمینه پدافند غیر عامل، فرهنگ سازی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد تشکیل شده است و در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت درجه A از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

این انجمن در راستای فعالیت موثر و گسترده اقدام به راه اندازی شعب استانی و حمایت از آنها نموده، که از جمله آنها می توان به شعب استانی همدان، مازندران، گیلان، خوزستان و زنجان اشاره کرد.

شناسایی و شبکه سازی نیروهای انسانی علاقه مند، متخصصین و پژوهشگران در حوزه پدافند غیر عامل، ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فنی و مشاوره ای در حوزه پدافند غیر عامل، برگزاری نشست های علمی و تخصصی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در حوزه پدافند غیر عامل، انتشار کتاب و نشریات علمی مکتوب و مجازی در زمینه پدافند غیر عامل برخی از مهم ترین ماموریت های انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور به شمار می آیند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه انجمن علمی پدافند غیر عامل شعبه فارس راه اندازی می شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات