تاثیر سند کاهش خطرپذیری محلات بر فوریت های پزشکی تهران

تاثیر سند کاهش خطرپذیری محلات بر فوریت های پزشکی تهران
بازدید 579 زمان 2016/12/26 کد خبر 3395

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر احمد صادقی رئیس سازمان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر احمد صادقی رئیس سازمان در این بازدید با اشاره به این که شهرداری تهران تا سال ۹۷ بر اساس برنامه ۱۵۰ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران تاسیس خواهد کرد ، افزود: تا کنونئ ۱۱۰ پایگاه در مناطق ۲۲گانه تاسیس شده که وضعیت استفاده از آنها تا پیش از این دوگانه بود و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران قرار است کل ظرفیت آن برای مدیریت بحران در نظر گرفته شود.


 وی افزود: ساختار سازمانی مدیریت بحران در تهران با راه اندازی خانه های دوام و ایمنی تا سطح محلات گسترش پیدا کرده و همچنین این امکان فراهم شده تا تمامی سازمان های تخصصی تا پایان سال ۹۶ مخاطرات محله را شناسایی و روی سامانه عملیاتی تهیه شده در سازمان قرار دهند.


وی از شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران به عنوان دومین ساختاری یاد کرد که زیرنظر شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران فعالیت می کند و یادآور شد که روسای کارگروه های کشوری نیز در این شورا حضور دارند و به جهت اهمیت تهران، قانونگذار مدیریت آن بر عهده نهاده است.


دکتر صادقی از آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای در اختیار گذاشتن امکانات عملیاتی در اختیار سازمان های تخصصی خبر داد و تلاش برای ثبت یک شماره تماس ثابت امدادی را به عنوان یکی از درخواست های جدی حوزه مدیریت بحران نام برد و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.


دکتر صادقی همچنین از راه اندازی سامانه ارتباطی نوینی در شهر تهران خبر داد که با تاسیس آن بیش از هزار نفر از نیروهای تخصصی عضو سازمان های عملیاتی و امدادی در زمان وقوع حادثه با هم در ارتباط خواهند بود.


 وی گفت: با استفاده از ۵۴ دکل خودایستای ۸۰ متری ، ظرفیت زیرساختی این طرح فراهم می شود تا در اختیار دیگر دستگاه ها قرار گرفته و در زمان بحران به سیستم ارتباطی دیگری نیاز نباشد.


در ادامه این دیدار دکتر  پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با اشاره به این که هدف اصلی تمامی دستگاه های امدادی نجات جان انسان هاست افزود: تمام تلاش ما این است که خدمات مطلوبی ارائه دهیم اما  به دلایل مختلفی چون محدودیت های منابع، فیزیکی و انسانی در ارائه این مسیر با مشکلاتی موتجه می شویم.


 وی از همکاری و هم افزایی سازمان های مختلف شهری و امدادی به عنوان راهکاری اساسی برای حل این مشکلات نام برد و یکی از اهداف اساسی خود در اورژانس کشور را افزایش این همکاری عنوان کرد.


 دکتر کولیوند با اشاره به ماموریت های اورژانس یادآور شد: در تهران روزانه حدود ۱۲ هزار تماس روزانه با مرکز اورژانس برقرار می شود که از این تعداد حدود ۲۶ درصد شامل مزاحمان تلفنی می شود و حدود چهار هزار تماس نیز منجر به ماموریت می شود.


 وی افزود: در تهران گاه یک آمبولانس برای ماموریت سه تا چهار ساعت از دسترس ما خارج می شود ، در نتیجه دیر رسیدن باعث می شود نتوانیم خدمات مطلوبی ارائه دهیم. به همین دلیل نیازمند همکاری دیگر سازمان های  متولی در حوزه شهری هستیم.


وی با بیان این که برخی از ماموریت های اورژانس برای رسیدن به بیمار به دلیل وجود ترافیک معابر گاه تا یک ساعت طول می کشد، خاطرنشان کرد: میانگین سرعت ما قابل قبول نیست و از نظر اقلیمی مکان پایگاه های ما نیاز به بازنگری دارد.


دکتر کولیوند، گفت: در مبلمان شهری، پایگاه های اورژانس باید بر اساس جمعیت و منطقه ساخته شوند.


وی از تهیه سند کاهش خطرپذیری محلات که از سوی مدیریت بحران  شهر تهران تهیه شده به عنوان یک خبر خوب یاد کرد که  موضوع فوریت های پزشکی در آن دیده شده است.


رئیس اورژانس کشور خطاب یادآور شد:  سازمان مدیریت بحران تهران و سازمان اورژانس دو نهاد همفکر و همدل هستند که می توانند با استفاده از امکانات همدیگر اقدامات مشترک را به خوبی پیش ببرند.


در ادامه مهندس محسن نادی معاون آمادگی ، عملیات و پدافند غیرعامل سازمان نیز با اشاره به مصوبات کارگروه  تریاژ در شورای هماهنگی مدیریت بحران ، از راه اندازی بیمارستان اضطراری به عنوان یکی از مصوبات یاد کرد و گفت: مطالعات این کار انجام شده و در مصوبات شورای شهر هم بر راه اندازی آن تاکید شده است.بنابراین باید راه اندازی این بیمارستان در اقدامات مشترک دیده شود و مطالعات، جانمایی و مراحل عملیاتی آن انجام گیرد.


 

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه تاثیر سند کاهش خطرپذیری محلات بر فوریت های پزشکی تهران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات