ایران در حوزه دفاعی و پدافند قدرت برتر منطقه است

ایران در حوزه دفاعی و پدافند قدرت برتر منطقه است
بازدید 63 زمان 2017/01/01 کد خبر 3500

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسداران حسین اشتری روز یکشنبه در دیدار با مسئولان و مرزنشینان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسداران حسین اشتری روز یکشنبه در دیدار با مسئولان و مرزنشینان شهرستان درمیان و کارکنان یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی گزیک، افزود: امروز به برکت وحدت میان برادران اهل سنت و تشیع، حضور مرزبانان و نیروهای ارتش، سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی و بسیج این منطقه از امنیت مرزی بالایی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه بی نظیر است، گفت: توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای کشورمان در حد بسیار بالایی قرار دارد. 

وی با اشاره به تحرک و شرارت ها در اطراف کشور، افزود: با لطف و عنایت الهی، هدایت ها و نظارت های مقام معظم رهبری و حضور رزمندگان، امنیت با ثبات و پایداری در کشور شاهد داریم، باید این آمادگی در زمینه های دفاعی و امنیتی حفظ و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع کنیم. 

وی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم، کسانی که تحت لوای گروه های تکفیری، اشرار و ضد انقلاب قصد تعرض به خاک ایران دارند، بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. 

سردار اشتری با تاکید به اینکه در بخش موشکی کشور به توانمندی بسیار بالایی دست یافت، گفت: قدرت هرچه بیشتر باید امنیت را به ارمغان بیاورد، مرزهای ایران به برکت مجاهدت ها و خون شهدا جزو امن ترین مناطق کشور است . 

وی در ادامه با بیان اینکه حضور مستشاران ایران در عراق و سوریه، باعث پیشرفت دفاعی این کشورها شده است، بیان کرد: گروه های تکفیری و سلفی این کشورها که به هیچ کس حتی کودکان رحم نمی کنند، تحت حمایت آمریکا قرار دارند که ادعای مبارزه با تروریسیم را دارد اما این کشور آشکارا از این پدیده شوم حمایت می کند. 

فرمانده نیروی انتظامی یاد آورشد: با تلاش مرزبانان غیور نیروی انتظامی به خصوص مرزبانان هنگ مرزی گزیگ شهرستان درمیان، جرایمی که در مرزهای این شهرستان رخ می دهد از بسیاری شهرها و مناطق کشور کمتر است. 

این گزارش می افزاید که فرمانده نیروی انتظامی به همراه فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی از مناطق مرزی استان بازدید و از نزدیک با مرزبانان گفت و گو کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شنبه شب نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، گفت: با توجه به تحرکی که گروه های اشرار، ضد انقلاب،تکفیری و سلفی در آن سوی مرز دارند، نیروهای انتظامی آمادگی های لازم را برای مقابله با حرکت های کور دشمن در مناطقی مرزی دارند.
 
وی افزود: اشراف و آمادگی خوبی در نیروهای انتظامی وجود دارد و به این اندازه راضی نیستیم و باید خود را بیشتر از این تجهیز کنیم. 

وی بیان کرد: ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد که در هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن نیروی انتظامی مستقلا حضور دارد و بقیه نقاط مرزی مشترک با سپاه پاسداران و ارتش است که نگهبانی بیش از ۹۰ درصد مرزهای کشور را مرزبانی عهده دار است. 

از ۹۴۵کیلومتری مرز ایران و افغانستان ، ۴۶۵کیلومتر آن در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد.

اسدیه مرکز شهرستان ۵۷هزار نفری درمیان در ۱۰۵کیلومتری شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران در حوزه دفاعی و پدافند قدرت برتر منطقه است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات