آبرسانی به اهواز با ضریب ایمنی بالاتری انجام شود

آبرسانی به اهواز با ضریب ایمنی بالاتری انجام شود
بازدید 153 زمان 2017/01/04 کد خبر 3560

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه غرب اهواز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه غرب اهواز اظهار کرد: روزگذشته به دلیل پوسیدگی لوله های انتقال آب به مخازن در برخی از مناطق اهواز برای ساعاتی سیستم آبرسانی با مشکل مواجه شد و پس از بررسی مشخص شد که وجود کلر در پوسیدگی لوله ها تاثیر داشته و همین امرموجب قطعی آب شده است.

وی افزود: مشکل پوسیدگی در طول سال های گذشته ایجاد شده و به یکباره نمایان شده است هر چند مسئولان آب و فاضلاب اهواز با علم به این موضوع می بایست قبل از خرابی لوله ها اقدام به تعویض یا تعمیر لوله ها می کردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ازطرف دیگر نیز تصفیه خانه غرب اهواز تنها تصفیه خانه اهواز به شمار می رود و تعویض و تعمیر لوله های انتقال آب ممکن است نیازمند قطعی موقت آب برای ساعاتی شود که این شرایط نیز برای مردم دشوار است.

وی بیان کرد: اکنون باوجود این مشکلات تزریق کلر به نزدیکی مخازن انتقال داده شده و لوله های پلی اتیلن نیز برای آبرسانی در کار استفاده شده و امید است دیگر شاهد این مشکلات برای خطوط انتقال آب اهواز نباشیم.

شریعتی تصریح کرد: همچنین ساخت مخزن جدید برای شهرستان اهواز ظرف هشت ماه آینده وارد مدار می شود و بخش عمده ای از مشکلات آبرسانی اهواز برطرف می شود که می توان با تکیه بر این ظرفیت، مخزن قدیمی را تعمیر و نوسازی کرد.

وی اظهارکرد: همچنین باید از طریق طرح غدیر نیز در حوزه تصفیه خانه اقدامات خوبی صورت گیرد در حالی که در سال های قبل بیشتر در حوزه آبرسانی تلاش شده است.

استاندار خوزستان گفت: پس از بازدید رئیس جمهوری از اهواز توانستیم ردیف جدیدی در بودجه سال آینده برای کمک به طرح های آب و فاضلاب استان ایجاد کرده و دو هزار میلیارد ریال برای این ردیف به صورت جداگانه در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: اعتبارات طرح های آبرسانی استان به دلیل فشار مسئولان استانی در بودجه سال آینده ۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

شریعتی تصریح کرد: دولت در زمینه آبرسانی و حل مشکل آب و فاضلاب استان عنایت ویژه داشته و دستور اکید برای رفع مشکلات موجود صادر شده است.

آب شرب بسیاری از مناطق اهواز روز دوشنبه بیش از ۱۲ ساعت قطع که مشکلاتی برای مردم به وجود آورد.

همچنین غلامرضا براتی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تاسیسات این تصفیه خانه به استاندار خوزستان گفت: قطعی و افت فشار آب ناشی از خاموشی تصفیه خانه شماره دو اهواز و به علت اشکالات پیش آمده در حین انجام تعمیرات بود.

وی افزود: اکنون نیاز به جذب اعتبارات در راستای مرمت و بازسازی تاسیسات تصفیه خانه آب شماره دو داریم و در صورت جذب این اعتبارات دیگر شاهد بروز اشکالات فنی و تعمیرات احتمالی تا مدت های طولانی نخواهیم بود.

براتی اظهار کرد: انجام تعمیرات ساده در محل تصفیه خانه ها در صورت فرسوده بودن با دشواری های بسیار رو به رو بوده که به دنبال آن ایجاد مشکلات اساسی از جمله خاموشی تصفیه خانه و قطعی آب همراه خواهد شد.

وی در پایان از بردباری شهروندان اهوازی در مدت قطعی و افت فشار آب در روز گذشته قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با بازسازی تصفیه خانه ها شاهد قطعی آب در کلانشهر اهواز نباشیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آبرسانی به اهواز با ضریب ایمنی بالاتری انجام شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات