هک ۴۰۰۰ مودم واي فاي و adsl در اصفهان

هک ۴۰۰۰ مودم واي فاي و adsl در اصفهان
بازدید 611 زمان 2017/01/14 کد خبر 3747

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، فرمانده انتظامي استان اصفهان از دستگيري نوجوان ۱۹ ساله اي که اقدام به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، فرمانده انتظامي استان اصفهان از دستگيري نوجوان ۱۹ ساله اي که اقدام به هک کردن چهار هزار مودم واي فاي و ADSL کرده بود در عمليات وي‍ژه کارشناسان پليس فتاي اين فرماندهي خبر داد.


سردار عبد الرضا آقاخاني اظهار داشت: موضوع هک و نفوذ به سيستم هاي رايانه اي و شبکه اي امروزه به عنوان يک چالش و مشکل اساسي در فضاي مجازي محسوب مي شود که به شدت کاربران را تهديد مي کند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در حال حاضر يکي از شايع ترين جرم هک و نفوذ در زمينه، هک مودم هاي واي فاي و ADSL است، گفت: بايد اذعان کرد شرکت هايي که اين نوع مودم ها را به فروش مي رسانند معمولاً تنظيمات امنيتي را بر روي آنها اعمال نمي کنند، بسياري از کساني که اقدام به خريد آنها مي کنند هم اطلاع چنداني در اين زمينه ندارند و به همين دليل مورد هجوم هکرها قرار مي گيرند که حداقل آسيب اين هکرها نيز استفاده از پهناي باند اينترنت قربانيان است.

فرمانده انتظامي استان اصفهان از کشف بررگترين پرونده هک و نفوذ در سطح استان خبر داد و گفت: در پي شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينکه فردي ناشناس به سيستم مودم ADSLآنان نفوذ کرده است، موضوع در دستور کار ويژه کارشناسان پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت که در نهايت با کارهاي علمي دقيق فرد مذکور شناسايي و در منزلش دستگير شد.

اين مقام مسئول بيان داشت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد اين هکر که تنها ۱۹ سال داشته، توانسته در مدت دو ماه به مودم واي فاي و ADSL،چهار هزار شهروند نفوذ کرده و به صورت رايگان از پهناي باند اينترنت آنان استفاده کند.

وي با بيان اينکه چنين پرونده اي در نوع خود بي نظير و بي سابقه بوده ، پايين آمدن سن هکرها را نگران کننده عنوان کرد و آن را نتيجه افزايش ضريب نفوذ اينترنت، توسعه ابزارها و دانش استفاده از فضاي مجازي ، وجود نرم افزارهاي هک و نفوذ در سطح بازار و همه گير شدن گوشي ها و تبلت هاي هوشمند و گسترش اين ابزار در بين کودکان و نوجوانان دانست.

سردار آقاخاني به شهروندان توصيه کرد: به صورت مرتب هزينه هاي اينترنتي خود را کنترل کنند و اگر با افزايش هزينه بدون استفاده از پهناي باند و يا با زودتر تمام شدن ظرفيت باندي که خريداري کردند، مواجه شدند سريعاً موضوع را به پليس اطلاع دهند.

وي امکان نفوذ، سرقت اطلاعات و شنود اطلاعات دارندگان اين نوع مودم ها توسط هکرها را متذکر شد و بيان داشت: توصيه ما اين است که رمز تنظيمات ورودي مودم ها را تغيير داده و از رمز هاي مطمئن و غير قابل حدس زدن استفاده کنند و با اين کارها از نفوذ سودجويان به مودم خود جلوگيري کنند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هک ۴۰۰۰ مودم واي فاي و adsl در اصفهان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات