کاهش‌قیمت‌نفت‌دربازارجهانی‌ترافیک‌هوایی‌دوبی‌راکاهش‌داد

بازدید 722 زمان 2017/01/24 کد خبر 3995

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبلومبرگ اعلام کرد:کاهش قیمت نفت در بازار جهانی به کاهش مسافرت‌های نفتی شرکت‌ها منجر شده و به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبلومبرگ اعلام کرد:کاهش قیمت نفت در بازار جهانی به کاهش مسافرت‌های نفتی شرکت‌ها منجر شده و به همین دلیل مسافرت‌های هوایی در دوبی به عنوان هاب مسافرت‌های هوایی منطقه خلیج فارس کاهش داشته است.
به گزارش فارس،‌ به نقل از بلومبرگ، مقامات فرودگاه دوبی پیش‌بینی کردند رشد سفرهای هوایی این فرودگاه در سال ۲۰۱۷، متوقف خواهد شد و میزان سفرهای هوایی در این فرودگاه به کمترین میزان در دهه گذشته خواهد رسد.
بنا به پیش‌بینی مقامات این فرودگاه در سال ۲۰۱۷، سفرهای هوایی به مبدأ و یا مقصد این فرودگاه ۶٫۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که نشان‌دهنده پایان دوره رشد بالای ورود یا خروج مسافران در این فرودگاه است. 
بر اساس بیانیه فرودگاه دوبی در سال ۲۰۱۷، پیش‌بینی می‌شود ۸۹ مسافر از ابن فرودگاه خدمات دریافت کردند که نسبت به سال گذشته ۶٫۴ درصد کاهش خواهد داشت و این ضعیف‌ترین عملکرد این فرودگاه در ۱۰ سال گذشته بوده است. 
از جمله مهمترین دلایل کاهش مسافران فرودگاه دوبی اوضاع بحرانی اقتصادی در جهان و کاهش قیمت نفت بوده است چرا که هر دوی آنها تعداد سفرهای هوایی را در جهان کاهش داده است به خصوص که فرودگاه دوبی مرکز انجام مسافرت‌های هوایی شرکت‌های نفتی در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شوند. علیرغم این کاهش با توجه به حوادث تروریستی در فرودگاه‌های اروپا فرودگاه دوبی می‌تواند نسبت به آنها عملکرد بهتری را تجربه کند. 
دولت شیخ‌نشین امارات در تلاش است تا این فرودگاه را توسعه داده و محل جدیدی را برای فرود اختصاصی هواپیماهای شرکت خطوط هوایی امارات فراهم کند که هزینه آن حدود ۳۶ میلیارد دلار برآورد شده است. شرکت هواپیمایی امارات که اکثر پروازهای دوبی را انجام می‌دهد اعلام کرده است که سال گذشته سال خوبی نبوده است و سفرهای مرتبط با صنعت نفت و بانکداری کاهش چشمگیری را در فرودگاه دوبی تجربه کرده است.  

منبع : تابناک


خبر های مشابه کاهش‌قیمت‌نفت‌دربازارجهانی‌ترافیک‌هوایی‌دوبی‌راکاهش‌داد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات