برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را تقویت٬ تولید را فرهنگ سازی و کیفیت کالای داخلی را بالا ببریم

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را تقویت٬ تولید را فرهنگ سازی و کیفیت کالای داخلی را بالا ببریم
بازدید 150 زمان 2017/01/28 کد خبر 4060

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی٬ معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافند غيرعامل کشور در گردهمايي رابطين پدافند …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی٬ معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافند غيرعامل کشور در گردهمايي رابطين پدافند غير عامل دستگاه هاي اجرايي استان مازندران با اشاره به اين که دفاع عامل و غير عامل دو بال يک پرنده هستند٬ ياد آور شد: توانمندي هاي نظامي ايران اسلامي از عوامل بازدارنده تعدي قدرت هاي نظامي به کشور است.
وی کاهش آسيب پذيري٬ ارتقا پايداري امنيت ملي و تسهيل مديريت بحران از اهداف پدافند غير عامل عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: هدف اصلي پدافند غير عامل حفظ سرمايه انساني و کاهش آسيب پذيري اين سرمايه است که ظرفيت آن در مازندران شايان توجه است.
وي حفاظت از سرمايه هاي فيزيکي و زحير ساختي و مراقبت از سرمايه هاي سايبري را از ديگر اهداف بسيار مهم پدافند غير عامل دانست و افزود: دستگاه هاي اجرايي بايد تهديدات را احصا و راه هاي مقابله و پيشگيري از بروز آن را به جد در دستور کار قرار دهند.
معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافندغيرعامل کشور٬ با اشاره به اين که تهديدات امروزه بيشتر فناوري پايه و دانش پايه است٬ ابراز نمود: بايد پدافند سايبري را قوي کنيم تا هنگام حملات سايبري٬ زمينه تداوم کار در اين حوزه را فراهم  کرد.
ایشان تهديدات زيستي را از جمله تهديدات مهم و خسارت بار برشمرد و گفت: از آن جا که مازندران در بخش هاي مختلف کشاورزي و تامين امنيت و سلامت غذايي٬ استان بسيار مهمي است بايد رعايت الزامات پدافند غير عامل در اين حوزه به طور جدي در دستور کار قرار گيرد.


وي در ادامه به اهميت ديگر حوزه هاي پدافند غير عامل نظير پدافند شيميايي٬ پرتوي٬ اقتصادي و … اشاره کرد و تصريح کرد: تهديدات اقتصادي از مهم ترين تهديدات٬ ابزار آن تحريم و نسخه شفا بخش آن اقتصاد مقاومتي است.
معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافندغيرعامل کشور٬ تاکيد کرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد توليد داخلي را تقويت٬ توليد را فرهنگ سازي و  کيفيت کالاي داخلي را بالا ببريم.

این مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه مازندران در بخش هاي مختلف داراي ظرفيت هاي بي نظيري است كه از آن جمله مي توان به منابع انساني فرهيخته و كارآمد و دريا و توانمندي هاي آن اشاره كرد، اظهار داشت: درياي مازندران كه در واقع بزرگ ترين درياچه جهان است داراي مزيت هاي عظيمي چون وجود منابع نفت و گاز، آبزيان، ظرفيت هاي ترانزيتي و تجاري، امكان همكاري هاي علمي و فناوري كشورهاي حاشيه دريا و وجود كشورهايي با وزن ژئوپلتيكي و … است كه يك فرصت بزرگ اقتصادي محسوب مي شود.
وي هم چنين به ظرفيت ايجاد بحران در امور راهبردي اين دريا اشاره كرد و ياد آور شد: ميزان بهره گيري از آن از نظر جغرافيايي، سياسي  و گستردگي سواحل، تاثير موقعيت اقتصادي در اقتصاد ملي، ايجاد بنادر به عنوان مركز مواصلاتي در ابعاد منطقه اي و جهاني، ظرفيت ايجاد مشاغل مختلف و ..از مزاياي درياي مازندران است.
وی  اظهار داشت: درياي مازندران بستري مهم براي تحقق اقتصاد مقاومتي است.
معاون بسيج و امور استانهاي سازمان پدافندغيرعامل کشور٬ مازندران را برخوردار از مردمي توانمند و فداكار با فرهنگ و با قدمت و داراي منابع انساني كارآمد و سرزمين علماي بزرگ برشمرد و گفت: امروزه جدا كردن مردم از مسئولين از جمله تهديدات مردم محور و برنامه هاي دشمن است كه بايد با مديريت صحيح و در سايه همدلي و اتحاد اين تهيدي را به فرصت تبديل نمود.
در اين جلسه مجتبي مولوي، معاون مدير كل پدافند غير عامل وزارت كشور نيز مازندران را در شمار استان هاي ممتاز در حوزه پدافند غير عامل در كشور دانست و گفت: در پدافند غير عامل مهم ترين هدف، پايداري امنيت ملي است.
وي، ابراز نمود: در پي ايجاد وحدت نظر و عمل در حوزه پدافند غير عامل در بين دستگاه هاي اجرايي هستيم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را تقویت٬ تولید را فرهنگ سازی و کیفیت کالای داخلی را بالا ببریم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات