دستور جدید مقامات قضایی آمریکا به گوگل مبنی بر تحویل ایمیل‌های کاربران به FBI

دستور جدید مقامات قضایی آمریکا به گوگل مبنی بر تحویل ایمیل‌های کاربران به FBI
بازدید 164 زمان 2017/02/08 کد خبر 4300

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملRueter قاضی این پرونده در فیلادلفیا اعلام کرده است: گوگل مرتباً اطلاعات کاربران خود را بدون اطلاع …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملRueter قاضی این پرونده در فیلادلفیا اعلام کرده است: گوگل مرتباً اطلاعات کاربران خود را بدون اطلاع آن‌ها از مرکزی به مرکز دیگر منتقل می‌کند و این دستور صادر شده منافاتی با حق مالکیت مشتریان نخواهد داشت. وی افزود حتی در صورت به وجود آمدن چنین تداخلی و کنترل اطلاعات کاربر، این اقدام موقتی و کوتاه است.

لازم به ذکر است در اوت ۲۰۱۶ نیز این موتور جستجوی مشهور دستوری مشابه، مبنی بر همکاری با FBI دریافت کرده بود ولی در مقابل تنها داده‌های ذخیره شده بر روی سرورهای آمریکایی را به این سازمان امنیتی تحویل داد.

دستور جدید مقامات قضایی آمریکا به گوگل مبنی بر تحویل ایمیل‌های کاربران به FBI

گفتنی است چندی  پیش در موردی مشابه رأی دادگاه فدرال به نفع شرکت مایکروسافت صادر و اعلام شد نهادهای اطلاعاتی حق این قبیل دخالت‌ها را بر روی‌داده‌های خارجی ندارند. گوگل در این مورد روشن ساخته است که در صورت صادر شدن حکم بازرسی، این اجازه به دولت داده می‌شود که به محتوای کامل ایمیل‌ها دسترسی داشته باشد درصورتی‌که دستورات دادگاه تنها اجازه دسترسی به داده‌هایی مانند شماره تلفن مرتبط با حساب کاربری و یا آدرس IP کاربر را می‌دهد، نه محتوای کامل هر ایمیل.

با توجه به این قانون جدید گوگل هر ساله بیش از ۲۵ هزار درخواست از سازمان‌های امنیتی آمریکایی برای افشای اطلاعات کاربران در مسائل مجرمانه دریافت می‌کند که این امر مسلماً باعث ناراحتی این موتور جستجوگر عظیم شده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دستور جدید مقامات قضایی آمریکا به گوگل مبنی بر تحویل ایمیل‌های کاربران به FBI

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات