حوادث کار در استان بوشهر ۶۷ درصد کاهش یافت

حوادث کار در استان بوشهر ۶۷ درصد کاهش یافت
بازدید 915 زمان 2017/02/09 کد خبر 4321

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حمیدرضا پناه چهارشنبه‌شب در نشست خبری با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: برای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حمیدرضا پناه چهارشنبه‌شب در نشست خبری با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: برای هر چه فعال‌تر شدن مجدد فعالیت دوباره تعاونی‌های مرزنشین، باید اعضا نسبت به دریافت کارت‌های الکترونیکی خود اقدام کنند.


وی تصریح کرد: اکنون فعالیت تمامی تعاونی‌های مرزنشین در استان بوشهر به شرط دارا بودن و یا دریافت کارت‌های الکترونیکی از سوی اعضای این تعاونی‌ها است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۷۷۷ تعاونی با هفت هزار و ۱۶۳ نفر عضو و ۱۳ هزار و ۴۲۰ فرصت شغلی در استان بوشهر راه اندازی شده است، افزود: با راه‌اندازی و فعالیت این تعداد تعاونی، نسبت به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته شاهد ۱۰۱ درصد رشد هستیم.


وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار کارت الکترونیکی ویژه اعضای این تعاونی‌ها در استان بوشهر صادر شده است، بیان کرد: همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و تولید در هشت ماه گذشته برای رونق و خروج تعاونی های استان بوشهر از رکود پرداخت شده است.


پناه افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در ۱۶ مرکز کاریابی استان بوشهر، ۲۸ هزار و ۲۶۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۷ نفر مشغول به کار شده‌اند.


وی گفت: در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی نیز در سال گذشته استان بوشهر با پرداخت ۹۹ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه، جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه معرفی شد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: امسال نیز ۳۰ میلیارد ریال برای تسهیلات مشاغل خانگی در استان تعیین شده است که در قالب شرکت و به عنوان پشتیبان بر اساس نیروی کار جذب شده پرداخت می‌شود.


پناه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر از میانگین کشوری پائین‌تر است، اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در نیمه نخست امسال در کشور ۱۲.۷ درصد و در استان بوشهر ۱۱.۵ درصد اعلام شده است.


وی گفت: در مدت ۱۰ ماه گذشته حوادث ناشی از کار در محیط‌های کارگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۶۷ درصد روبرو بوده است.


پناه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۱ هزار نیروی کار زیر پوشش تامین اجتماعی در ۱۸ هزار و ۳۷۱ کارگاه تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان شاغل هستند.


وی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو هزار و ۱۹۵ نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند که به صورت ماهانه مقرری و مستمری خود را دریافت می‌ کنند.

منبع : مهر


خبر های مشابه حوادث کار در استان بوشهر ۶۷ درصد کاهش یافت

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات