اهداف کلان پدافند غیرعامل در دریا پایداری در برابر تهدیدات را در پی دارد

اهداف کلان پدافند غیرعامل در دریا پایداری در برابر تهدیدات را در پی دارد
بازدید 641 زمان 2017/02/26 کد خبر 4762

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان ها در همایش پدافند غیرعامل و دریا با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان ها در همایش پدافند غیرعامل و دریا با اشاره به حوزه‌های ژئوپولیتیک و اهداف کلی پدافندغیرعامل در دریا، اظهارداشت: دریا تمدن‌ساز بوده و فرصتی برای توسعه پایدار و افزایش ثروت در کشور و این سیاست استعمار است که ایران را از دریا محروم کند.

وی بیان‌داشت: دریا سرشار از منابع عظیم انرژی گاز و ذخایرمعدنی و مواد غذایی است  و تسلط بر خلیج فارس به معنای تسلط بر انرژی جهان است.
این مقام مسئول بیان داشت: اهداف کلان و کلی پدافندغیرعامل در دریا شامل حفظ جان و کاهش تلفات و سرمایه انسانی و کاهش آسیب‌پذیری و پایداری در برابر تهدیدات و حفاظت از زیر ساخت‌ها و تاب آب‌آوری است.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: بسیج و سازمان پدافند یرعامل در ۸ حوزه با یکدیگر هم‌افزایی دارند از جمله آن می‌توان به  تهدیدشناسی کالبدی و سایبری در سازمان‌ها  و کارخانه‌ها، مشارکت و حضور در پدافند غیرعامل دستگاه‌ها و سازمان‌ها، همکاری در مدیریت بحران در شرایط اضطراری دست‌ساخته در ارگان‌ها، فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی و مشاوره که به دلیل رشد بسیج در زمینه‌های تخصصی است و سازمان‌دهی نیروی انسانی و مشارکت در برقراری امنیت نام اشاره‌کرد.

در ادامه این همایش، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز بیان‌داشت: استان هرمزگان به لحاظ موقعیت استراژیک کشور و کریدور تجاری به اقصی نقاط دنیا عملا پیشانی امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی کشور جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سید عبدالمحمد سجادی افزود: بنابراین استحکام و مقاوم سازی زیر ساخت‌ها در امر کالبدی و رعایت الزامات پدافندغیرعامل در حوزه‌های مختلف و توجه به مقوله پدافند غیرعامل و حساسیت آن در استان هرمزگان عملا بازتاب کلی اهداف کلان در جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است،کارگاه تخصصی آموزشی پدافند غیرعامل و دریا با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل، مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اهداف کلان پدافند غیرعامل در دریا پایداری در برابر تهدیدات را در پی دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات