مشکلات ریزگردها در شبکه برق خوزستان تا ۲ ماه آینده رفع می شود

مشکلات ریزگردها در شبکه برق خوزستان تا ۲ ماه آینده رفع می شود
بازدید 662 زمان 2017/02/28 کد خبر 4861

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ، سعیدرضا خادم المله روز سه‌ شنبه در حاشیه سومین کارگاه آموزشی پدافند …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ، سعیدرضا خادم المله روز سه‌ شنبه در حاشیه سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران توزیع برق در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع خبرنگاران افزود: حادثه خوزستان بلایای طبیعی و خشم طبیعت بود و آب و باد و خاک شرایط خاصی را در منطقه بوجود آورد.

وی اظهار کرد: با این همه اوصاف وزارت نیرو با اجرای طرح ضربتی تعویض و شستشوی مقره های ترانس های برق و با تلاش شبانه روزی توانست بر مشکل پیش آمده غلبه کند اما رسیدن به وضعیت پایداری برق و رفع کامل خاموشی مقطعی زمان بر خواهد بود.

او گفت: وقتی خط انتقال گرم است به دلیل خطرناک بودن نمی ‌توان نسبت به تعویض یا شستشوی مقره ها اقدام کرد برای همین با اطلاع رسانی قبلی قطعی برق صورت می گیرد و بعد از سرد شدن خط انتقال نسبت رفع عیب اقدام می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال ۹۶ مشکل برق خوزستان به طور کلی رفع شود.

خادم المله بیان کرد: تهدیدات انسانی همیشه در حال تغییر است و اگر در گذشته تهدیدات نظامی، سایبری و الکترو مغناطیسی مطرح بود امروز با رو آوردن دشمنان به جنگ نیابتی حملات و تهدیدات تروریستی به عنوان اصلی ترین تهدید شناخته می شود.

مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر با اشاره به آمادگی توانیر در پدافند غیرعامل گفت: با اینکه مقابله با تهدیدات نیازمند هزینه های زیادی است اما هزینه و فایده در پدافندغیرعامل یک اصل است و سعی می شود با کمترین هزینه شاهد کاهش آسیب ها و خسارت ها باشیم.

وی با بیان این که در حوزه صنعت برق با توجه به نیازها به تبیین تهدیدات پرداخته می شود، تشریح کرد: پدافند غیرعامل در صنعت برق در چهار بخش تولید ، انتقال ، توزیع و دیسپاچینگ مورد توجه است و در هر بخش متناسب با ضروریات و نیازها اقدام می‌شود.

وی تبیین تهدیدات ، تبادل ‌نظر و تجربیات ، آشنا شدن با جدیدترین شیوه ‌های مدیریت بحران و آموزش کارشناسان صنعت برق توسط متخصصان و اساتید صاحب نام را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران توزیع برق از امروز به مدت سه روز با شرکت کارشناسان شرکت توزیع برق استان های آذربایجان شرقی و غربی ، گیلان ، زنجان و اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مشکلات ریزگردها در شبکه برق خوزستان تا ۲ ماه آینده رفع می شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات