هک ۳۲ میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد

هک ۳۲ میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد
بازدید 116 زمان 2017/03/04 کد خبر 4925

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، یاهو چندین فصل سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشته است. این …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، یاهو چندین فصل سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشته است. این کمپانی طی ماه‌های اخیر خبر از حملات سایبری گسترده‌ای در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی داد که بر اساس آن‌ها ۵۰۰ میلیون و ۱ میلیارد از اکانت های یاهو را تحت شعاع خود قرار داده بود. 

حال، یاهو اخیرا یک حمله سایبری دیگر را نیز تایید کرده است. در این حمله، ۳۲ میلیون دیگر از اکانت های یاهو هک شده است. هرچند متاسفانه در حال حاضر جزئیاتی از این حمله در دسترس نیست، اما آن‌ها معتقدند که بین سال های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ میلادی اتفاق افتاده است.

هم اکنون پرونده تحقیقاتی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در جریان است که بر اساس آن بی دفاع بودن یاهو در برابر حملات سایبری مرتبط با حملات سال ۲۰۱۴ به سرویس های ایمیلش ثابت شده است. این حمله که ۳۲ میلیون از اکانت های یاهو را درگیر خود کرده بود، با استفاده از کوکی‌های جعلی صورت گرفته بود که یک پل دسترسی به حساب کاربران را ایجاد می‌کرد. این کمیسیون، مدارکی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد کوکی های جعلی بلافاصله پس از کشف شدن باطل شده‌اند.


SEC متعهد شده است که احتمال دانش کافی یاهو برای رسیدگی به این حملات سایبری در سال ۲۰۱۴ را مورد بررسی قرار خواهد داده و با دقت به آن رسیدگی خواهد کرد. این آژانس همچنین به این نتیجه رسیده است که برخی از مدیران ارشد شرکت یاهو در درک درستی از این حملات و بررسی کافی آن‌ها کم کاری کرده‌اند؛ این درحالی رخ داده که تیم حقوقی شرکت یاهو از اطلاعات لازم جهت بازگشایی پرونده بررسی موضوع حملات به اکانت های یاهو برخوردار بوده‌اند.

ماریسا مایر (Marissa Mayer)، مدیرعامل شرکت یاهو در تامبلر اینگونه نوشته است که وی تمامی مسئولیت‌های این شکست را می‌پذیرد. مایر همچنین اعلام کرده است که از پاداش و سود سهام خود می‌گذرد تا آن در بین کارمندان شرکت یاهو تقسیم شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هک ۳۲ میلیون دیگر از اکانت های یاهو تایید شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات