دولت ترکیه از تکرار بدرفتاری با ایرانیان در مرز جلوگیری کند

دولت ترکیه از تکرار بدرفتاری با ایرانیان در مرز جلوگیری کند
بازدید 112 زمان 2017/03/06 کد خبر 5025

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اتفاقات اخیر در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اتفاقات اخیر در مرزهای ایران و ترکیه گفت: البته این مسائل جدید نیست به ویژه پس از کودتای نافرجام در ترکیه.
 
وی افزود: ما همواره به شهروندان خود اطلاع رسانی و آنان را به احتیاط ترغیب کرده ایم که باتوجه به شرایط خاص ترکیه از سفرهای غیرضرور به این کشور بپرهیزند.
 
قاسمی گفت: پس از وقایع اخیر در مرز ایران و ترکیه، دستورهای لازم از طریق وزارت امور خارجه به سفارتخانه و کنسولگری هایمان در ترکیه داده شده است و در گفتگو با مقامات این کشور برای جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات تلاش های بسیاری شد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: با عوامل خاطی در ترکیه برخورد شده است اما این کافی نیست و منتظریم که امنیت و وضع ویژه و مطلوب تری برای شهروندان کشورمان در مرزهای ترکیه ایجاد شود.
 
وی به هموطنان توصیه کرد: کسانی که اصرار دارند در مقطع کنونی به ترکیه بروند بیشتر، از هواپیما استفاده کنند.
 
قاسمی همچنین درباره موضع وزارت خارجه درخصوص تلاش مسکو برای بهبود روابط تهران و ریاض گفت: ما از هر تلاشی که بتواند در مسیر صلح و ثبات منطقه به ویژه در حوزه حساس خلیج فارس تاثیرگذار و سازنده باشد قطعا استقبال می کنیم.
 
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه مقامات اروپا به دولت جدید امریکا برای پرهیز از نقض برجام و اعمال فشارهای بیشتر به تهران در قالب برجام اظهار داشت: مواضع اتحادیه اروپا درخصوص برجام و روابط با کشورمان روشن است و آنان حامی بخشی از برجام هستند.
 
قاسمی افزود: طیف وسیعی از کشورهای اروپایی هستند که در تفاهمات ایران در موضوع هسته ای حضور داشته اند و من چنین خبری را رسما دریافت نکردم که کسی در اروپا خواهان فشار بر ایران باشد.
 
وی اضافه کرد: بعکس احساسم این است که اروپایی ها به افزایش همکاری و توسعه روابط با کشورمان علاقه مند هستند و شاهد این موضوع رفت و آمد مقامات ایران و اروپا به پایتخت های یکدیگر طی ماه های گذشته است.
 
قاسمی گفت: این موضوع بیشتر رسانه ای است و برای من قابل اتکا نیست.
 
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین درباره اقدام احتمالی دولت بحرین در برگزاری دادگاه شیخ عیسی قاسم و محکومیت وی به اعدام تصریح کرد: مواضع کشورمان درباره بحرین مشخص است، دولت این کشور به جای فرافکنی و ایجاد مشکل برای بخش عمده ای از مردمش به رویکرد جدیدی در قبال آنان نیاز دارد.
 
وی تاکید کرد: دولت بحرین به جای امنیتی کردن فضای این کشور و فشارهای امنیتی بر گروه های سیاسی و مردم، راهکار سیاسی و تعامل را در پیش بگیرد.
 
قاسمی گفت: هنوز درباره وضع این دادگاه و اینکه چه تصمیمی درباره شیخ عیسی قاسم گرفته شود اطلاعی ندارم اما امیدوارم عاقلانه برخورد کنند و اگر دولت بحرین در این زمینه اقدامی کند اعلام موضع خواهیم کرد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره حضور نیروی زمینی امریکا در بخش هایی از سوریه و مذاکرات آستانه افزود: تحولات آستانه و ژنو مسیر خودش را طی می کند و تلاش ها برای برگزاری مذاکرات صلح سوریه در قالب ژنو پنج در روزهای آینده ادامه دارد که باید منتظر نتایج آن باشیم.
 
وی گفت: درخصوص حضور نیروهای زمینی امریکا در سوریه اطلاع دقیقی ندارم و هنوز از منبع دقیقی در این باره خبری دریافت نکرده ام و درباره آن اظهارنظری نخواهم داشت.

سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی اسفند‌ انجام نمی‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجه: سفر رئیس جمهور به سه کشور الجزایر، اوگاندا و آفریقای جنوبی قبل از نوروز انجام نخواهد شد و احتمالا در آینده نزدیک می توانیم تاریخ مشخصی را تعیین کنیم. 
 
بهرام قاسمی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید رئیس جمهور ظاهرا قرار است هفته آینده به الجزایر و دو کشور آفریقایی سفر کند آیا این سفر انجام خواهد شد؟ گفت : بحثهایی وجود داشت که سفر رئیس جمهور به سه کشور الجزایر ، اوگاندا و آفریقای جنوبی انجام شود و در مورد ساز و کارسفر و تشریفات مربوط به آن هم بحثهایی صورت گرفت و پیش بینی می شد این سفر قبل از نوروز تدارک شود.
 
وی اضافه کرد: با اطلاعی که دارم با توجه به انجام نشدن همه مراحل مورد نیاز یا مسائل پیش از سفر ، این سفر در اسفند صورت نخواهد گرفت اما در دستور کار خواهد ماند . 
 
قاسمی افزود : تلاش می شود در فرصت لازم و با حوصله بیشتر ، مسائل تشریفاتی و بقیه سازوکار های فنی که در این نوع سفرها به دلیل آماده شدن اسناد و ترتیبات تشریفات سفر لازم است انجام گیرد و احتمالا در آینده نزدیک می توانیم درباره تاریخ مشخص سفر رئیس جمهور به این سه کشور صحبت کنیم . 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دولت ترکیه از تکرار بدرفتاری با ایرانیان در مرز جلوگیری کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات