رئیس سازمان بسیج سازندگی: بیابان زایی تهدیدی قابل تبدیل به فرصت

رئیس سازمان بسیج سازندگی: بیابان زایی تهدیدی قابل تبدیل به فرصت
بازدید 531 زمان 2017/03/09 کد خبر 5103

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدارزی ملی،  سردارنعمان غلامی  در نشست خبری مقابله با ریزگردها و ارائه برنامه های سازمان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدارزی ملی،  سردارنعمان غلامی  در نشست خبری مقابله با ریزگردها و ارائه برنامه های سازمان بسیج سازندگی برای بیابان زدایی در اهواز اظهار کرد: این سازمان از آغاز سال جاری با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج برای کمک به دولت، در عرصه های مختلف به صورت جدی تر وارد عمل شده و اکنون نیز برای مقابله با پدیده ریزگردها با تمام توان خود پای کار آمده است.

وی افزود:باتوجه به این که پدیده ریزگردها مدت هاست که به یک معضل کشوری تبدیل شده و تهدید جدی برای کشور به شمار می رود، مسئولان بسیج سازندگی در جلساتی با دولت در خصوص رفع مشکلات موجود، طرح آبخیزداری و بیایان زدایی را در اولویت کار خود قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: درششم دی ماه سال جاری تفاهمنامه مشترکی بین وزیرجهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی امضا شد که بر اساس آن قرار شده آبخیزداری و بیابان زدایی ۵۰۰ هزار هکتار از کانون های ریزگرد در کشور به این سازمان واگذار شود.

وی بیان کرد: درحال حاضر باتوجه به شرایط خاص خوزستان و تاکید رهبرمعظم انقلاب برای رفع مشکلات مردم در این استان ، انگیزه زیادی در جامعه بسیج کشور برای کمک به دولت و مردم این استان ایجاد شده است.

سردارغلامی تصریح کرد: پس از این تفاهمنامه بحث بیابان زدایی در خوزستان در اولویت قرار گرفته و قرارگاه بیابان زدایی شهدای مدافع حرم در این خصوص وارد عمل شد.

وی بیان کرد: تاکنون از ۵۰۰ هزار هکتار مشخص شده در کشور، تفاهمنامه ۱۱ هزار هکتار پروژه بیابان زدای و۵۹ هزار هکتار آبخیزداری بین این سازمان و منابع آبخیزداری استان خوزستان به امضا رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اکنون ۱۰ هزار هکتار از این کانون ها برای نهال کاری و آبخیزداری در مرحله اجرا قرار گرفته و نیروهای بسیج با تمام توان خود در پروژه مقابله با ریزگردها در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: محور اصلی شکل گیری سازمان بسیج سازندگی در حوزه آبخیز داری وآبخوان داری بوده و در این زمینه هاتجربه خوبی از سال گذشته به دست آمده است.

سردارغلامی ادامه داد: تاکنون ۴۵۰ هزار هکتارطرح آبخیزداری و بیابان زدایی درسطح کشور اجرا شده و امیدواریم با آمادگی های ایجاد شده و برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم از این تجربه برای مقابله هرچه بهتر با پدیده ریزگردها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که ازحداکثر ظرفیت بسیج برای کمک به دولت استفاده کرده و برای مقابله با ریزگردها در کنار مردم خوزستان باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این که مقابله با پدیده ریزگردها مستلزم کار انقلابی و جهادی است گفت: این سازمان با تمام توان و ظرفیت خود در کنار دولت برای مقابله با پدیده ریزگردها در کشور و بخصوص در خوزستان اعلام آمادگی می کند.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت راهیان نوربرای نهال کاری در سطح استان خوزستان نیز یک فرصت مناسب برای سرعت بخشیدن به طرح مقابله با ریزگردها است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رئیس سازمان بسیج سازندگی: بیابان زایی تهدیدی قابل تبدیل به فرصت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات