سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتویی در سال ۹۶ موافقت کرد

سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتویی در سال ۹۶ موافقت کرد
بازدید 125 زمان 2017/03/12 کد خبر 5175

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین هاشمی عصر امروز در حاشیه آخرین جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: تعداد …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین هاشمی عصر امروز در حاشیه آخرین جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: تعداد جلسات پدافند غیرعامل امسال نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته و تعداد دستگاه‌های اجرایی شرکت کننده در آن نیز افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده توجه به اهتمام بیشتر مسئولان کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمرین و رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان تهران توسط دستگاه‌های اجرایی رشد قابل قبولی داشته است و از ۱۶ مورد در سال ۹۲ به ۴۱۹ مورد در سال ۹۵ رسیده‌ایم و باید در زمان حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل وجود داشته باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه قرار بود در سال ۹۵ رزمایش پرتوی انجام بگیرد، اما مورد قبول سازمان انرژی اتمی قرار نگرفت، تصریح کرد: مجوز لازم در سال ۹۵ ارائه نشد اما سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتوی در سال ۹۶ موافقت کرده است.

هاشمی با بیان اینکه در جلسه مشخص شد که چالش‌های استان تهران در بحث آب، گاز، برق و مخابرات احصاء شود، گفت: کارشناسان ذیربط گزارشی در حوزه‌های آب، گاز، برق و مخابرات ارائه کردند و معین شد تا چالش‌های استان تهران را در این زمینه مشخص کنند تا به دولت و وزارت کشور ارسال شود و در طی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت انتظارات را از دستگاه‌ها مشخص کنیم و دغدغه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل از بین برود.

وی درباره این پرسش که پدافند غیرعامل چه تاثیری در ساختمانهای ناایمن و جلوگیری از بحرانها خواهد داشت، گفت: خوشبختانه نسبت به ساختمانهای ناایمن الزامات قانونی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست اما در اجرا مشکلاتی را شاهد هستیم که امیدواریم رفع شود.

استاندار تهران افزود: کمیته‌ای را مشخص کرده‌ایم تا آنها مشکلات اجرایی را بررسی کنند و گزارش‌های مرتبط درباره علت اجرا نشدن قانون برای ساختمانهای ناایمن را ارائه دهند تا تصمیم‌گیری کافی برای رفع آسیبها انجام بگیرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتویی در سال ۹۶ موافقت کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات