کاهش تعطیلات رسمی تاثیرگذار نیست؛ سرانه کار باید افزایش یابد

کاهش تعطیلات رسمی تاثیرگذار نیست؛ سرانه کار باید افزایش یابد
بازدید 136 زمان 2017/04/10 کد خبر 5783

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، احمد بیگدلی با یادآوری رد کلیات طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، احمد بیگدلی با یادآوری رد کلیات طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: در این طرح تنها برخی از روزها حذف و روزهای دیگری جایگزین آن شده بود که ضرورتی بر تغییر روزها احساس نمی شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که اگرچه روزهای تعطیلی در ایران نسبت به برخی کشورها کمتر است اما باید این نکته را در نظر گرفت که سرانه کار در ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست در واقع سرانه کار در ایران بسیار پایین است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید تلاش شود تا سرانه کار در کشور افزایش یابد که بدون شک این روند به مراتب بهتر از ساماندهی تعطیلات در کشور موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: باید با الگوبرداری از سایر کشورهای پیشرفته به دنبال نظم و انضباط بهتری در ساعات کار داشته باشیم تا بتوانیم به کارایی بهتر و موثرتر دست پیدا کنیم که این مهم نیز نیازمند بررسی های علمی و کارشناسانه است.

بیگدلی تاکید کرد: اگر تعطیلات در کشور کاهش یابد اما همچنان سرانه کار پایین باشد هیچ تاثیری در بهبود و کیفیت روند کاری صورت نمی گیرد و تنها هزینه و بارمالی را بر دولت تحمیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر طرح یا لایحه ای برای بهبود سرانه کار در ایران به مجلس ارایه شود کارایی بهتری نسبت به ساماندهی تعطیلات رسمی در کشور خواهد داشت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کاهش تعطیلات رسمی تاثیرگذار نیست؛ سرانه کار باید افزایش یابد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات