لاوروف: نشست سوریه- ایران- روسیه پیامی قاطع برای آمریکا دارد

لاوروف: نشست سوریه- ایران- روسیه پیامی قاطع برای آمریکا دارد
بازدید 562 زمان 2017/04/14 کد خبر 5921

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیداری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیداری که در مسکو با «ولید المعلم» و «محمد جواد ظریف» همتایان سوری و ایرانی خود داشت؛ در کنفرانس خبری مشترک با ایشان گفت: مذاکرات مهمی را پشت سر گذاشتیم که به ما امکان مقایسه مواضعمان در رابطه با جدیدترین پیشرفت ها در حل بحران سوریه را داد.

وی همچنین از افزایش شواهد پیرامون تعمدی بودن حمله شیمیایی که دو هفته پیش در خان شیخون واقع در حومه ادلب اتفاق افتاد، سخن گفت و تاکید کرد: آنهایی که مانع از تحقیق پیرامون این حمله شیمیایی می شوند؛ به طور قطع چیزی برای پنهان کردن دارند.

لاوروف در عین حال از اتفاق نظر روسیه، ایران و سوریه درباره لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه از سوی واشنگتن و متحدانش خبر داد.

 وی در عین حال تاکید کرد که حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه با هدف براندازی دولت دمشق انجام گرفت.

لاوروف از نشست سه جانبه روسیه- ایران- سوریه به عنوان پیامی قاطع بعد از تهاجم نظامی آمریکا به الشعیرات یاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن موافقت با اظهارت همتایان سوری و روسی خود از اهمیت افزایش مشارکت در مبارزه با تروریسم سخن گفت و تحقیق پیرامون حمله شیمیایی خان شیخون را خواستار شد.

ظریف در این باره گفت: دستاویز قرار دادن تسلیحات شیمیایی به عنوان توجیهی برای اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل که از اعضای سازمان ملل است، بسیار خطرناک تلقی می شود. در همین راستا، انجام تحقیقات بین المللی به منظور جلوگیری از اقدامات مشابه امری ضروری است.

وی همچنین اولین قدم در افزایش سطح همکاری های بین المللی را آغاز تحقیق پیرامون این مسئله عنوان کرد و از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین بازگشت به مسیر احیاء مذاکره برای حصول راه حل سیاسی به عنوان گام های بعدی نام برد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه لاوروف: نشست سوریه- ایران- روسیه پیامی قاطع برای آمریکا دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات