روستای چنار عجب‌شیر زیر سیل رفت/استمداد از ارتش برای امدادرسانی به سیل زدگان

روستای چنار عجب‌شیر زیر سیل رفت/استمداد از ارتش برای امدادرسانی به سیل زدگان
بازدید 542 زمان 2017/04/15 کد خبر 5927

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدصادق پورمهدی با اشاره به اینکه کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی این میزان بارش …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدصادق پورمهدی با اشاره به اینکه کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی این میزان بارش را پیش‌بینی کرده و به سازمان‌های متولی بحران و… اطلاع‌رسانی کرده بودند، اظهار داشت: امروز بیش از ۴۰ میلی‌متر در یک روز باران بارید که در ۱۵ سال اخیر بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در اغلب شهرهای استان وقوع سیل گزارش‌شده است، افزود: سیل در شهرستان‌های عجب‌شیر و آذرشهر تلفات انسانی و مالی زیادی داشت که نیروهای امدادرسانی در حال جست‌وجوی مفقودین سیل امروز هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روستای چنار عجب‌شیر متأسفانه با سیلی که از بالاسر این روستا جاری شد، زیر سیل رفت، گفت: از تمامی نیروهای امدادرسان و حتی ارتش برای کمک به سیل‌زدگان استان فراخوان کرده‌ایم و در حال امدادرسانی هستند، مدیرکل مدیرت بحران به منطقه آذرشهر و عجب‌شیر  اعزام‌شده و در صورت نیاز در ساعات آینده من هم عازم خواهم شد.

پورمهدی با تاکید بر اینکه مردم از نزدیک شدن به سیل و عکس انداختن در کنار آن جدا خودداری کنند، ابراز داشت: در آذرشهر تعدادی خودرو که برای تماشای سیل به کنار رودخانه رفته بودند، به یکباره غافلگیر شده و با موجی از سیل به زیرآب رفتند که هنوز تعداد خودرو و سرنشینان آن برای ما مشخص نیست و امدادرسانی برای یافتن آنها ادامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب این سیل به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود و این باعث خوشحالی است ولی خسارت‌های جانی و مالی سیل ما را متأثر کرد.

وی ادامه داد: میزان خسارت سیل هم اکنون قابل بیان نیست و باید پس از دو روز بررسی کارشناسان اعلام شده و به دنبال جبران این خسارات باشیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه روستای چنار عجب‌شیر زیر سیل رفت/استمداد از ارتش برای امدادرسانی به سیل زدگان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات