آنفلوآنزای مرغی در کشور کنترل شده است؟

آنفلوآنزای مرغی در کشور کنترل شده است؟
بازدید 102 زمان 2017/04/15 کد خبر 5952

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، فرشاد تهرانی مدیرکل دفتر بهداشت:بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان فروکش کرده و کاملا …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، فرشاد تهرانی مدیرکل دفتر بهداشت:بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان فروکش کرده و کاملا تحت کنترل است به گونه‌ای که مدت‌هاست کانون جدیدی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سویه‌ها و گونه‌های جدید با گذشته کاملا متفاوت است، گفت: نمی‌توان با گرم شدن هوا آسودگی خاطر از شیوع این بیماری داشت چرا که طی سال‌های گذشته بروز این بیماری در فصل گرما نیز سابقه داشته است. بنابراین همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اعم از سازمان دامپزشکی، شبکه‌های دامپزشکی، مرغداران و غیره باید همچنان کنترل و مراقبت خود را با جدیت ادامه دهند.

مدیر کل دفتر بهداشت سازمان دامپزشکی بیان کرد: در این راستا نظارت‌ها، مراقبت‌ها، اطلاع‌رسانی، قرنطینه و کنترل و نظارت بر کشتار همچنان از سوی سازمان دامپزشکی ادامه دارد و از تولیدکنندگان و مرغداران می‌خواهیم همچنان نسبت به کنترل و مراقبت از واحدهای پرورشی خود حساسیت به خرج دهند و ارتباط خود را با سازمان دامپزشکی و کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی حفظ کنند.

تهرانی تصریح کرد: اواخر سال گذشته دولت ۳۰ میلیارد تومان به سازمان دامپزشکی بابت پرداخت مطالبات مرغداران آسیب دیده از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرداخت کرد که بخشی از این اعتبار برای پرداخت بدهی‌های سال ۱۳۹۴ بوده است.

وی در پایان گفت: ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به‌رغم تمامی تلاش‌ها هنوز به‌طور کامل در کشور ریشه‌کن نشده و برخی از مناطق روستایی با انفرادی این بیماری مواجه است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آنفلوآنزای مرغی در کشور کنترل شده است؟

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات