دانمارک، روسیه را به حمله هکری متهم کرد

دانمارک، روسیه را به حمله هکری متهم کرد
بازدید 141 زمان 2017/04/24 کد خبر 6257

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، وزیر دفاع دانمارک ادعا می کند هکرهای روسی در سال های ۲۰۱۵ و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، وزیر دفاع دانمارک ادعا می کند هکرهای روسی در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به صورت غیرقانونی به ایمیل های تعدادی از کارکنان وزارت دفاع دسترسی پیدا کردند. 

روزنامه برلینگسکه دانمارک به نقل از کلاوس فردریکسن نوشت:«این اقدام یک گروه کوچک از هکرها که از روی علاقه شخصی این کار را انجام دهند نیست. این افراد (هکرها) به اعضای ارشد و اطلاعاتی دولت روسیه ارتباط دارند.» این روزنامه این حملات سایبری را به گروه هکری (APT28) که به «خرس فانتزی» معروف است نسبت داد. 

بر اساس این گزارش، هکرها هزاران بار تلاش کردند به ایمیل های وزارتخانه های دفاع و کشور دسترسی یابند ولی صرفا اطلاعات غیرطبقه بندی شده در نتیجه تلاش های آنها افشا شد. 

وزیر دفاع دانمارک با بسیار جدی خواندن شرایط هشدار داد در آینده سایر سازمان های دولتی دانمارک نیز احتمالا قربانی چنین حملات هکری شوند. وی افزود:«دامنه این حمله و نیز این واقعیت که همه ما در زندگی روزمره خود به شدت آسیب پذیر هستیم، من را به شدت متعجب کرد. دلایلی برای نگرانی وجود دارد.»

مقامات کشورهای آمریکا ، هلند، نروژ، آلمان و برخی دیگر از کشورهای غربی نیز در گذشته اتهامات مشابهی علیه روسیه مطرح کرده اند. وزارت کشور روسیه همه این اتهامات را بی پایه و اساس خوانده و آنها را تکذیب کرده است. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دانمارک، روسیه را به حمله هکری متهم کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات