اهمیت وجود امنیت بهداشتی کمتر از امنیت جانی و مالی نیست

اهمیت وجود امنیت بهداشتی کمتر از امنیت جانی و مالی نیست
بازدید 162 زمان 2017/04/30 کد خبر 6425

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهندس علی فتح‌اللهی در همایش عمومی پروژه تاسیسات فاضلاب صومعه‌سرا که در مجتمع …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مهندس علی فتح‌اللهی در همایش عمومی پروژه تاسیسات فاضلاب صومعه‌سرا که در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،‌به نقش مهم و اثرگذار آب در توسعه و آبادانی کشور اشاره و اظهار کرد:‌علی‌رغم فراوانی آب و باران در گیلان آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم از این نعمت بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه رابطه تنگاتنگ بین فرهنگ،‌ بهداشت و محیط‌زیست اشاره کرد و افزود:‌ فرهنگ،‌محیط‌زیست و بهداشت همچون زنجیره و حلقه‌ای متصل بهم هستند. این مباحث هر یک در کنار هم در ایجاد و رسیدن به توسعه نقش مهمی را بر عهده دارند.

فتح‌اللهی به سفارشات و تاکیدات دین اسلام و فرهنگ در خصوص توجه به آب، بهداشت و…اشاره و خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه رفتار ما با آب و محیط پیرامون مطابق با تاکیدات اسلام نمی‌باشد.  

وی با بیان اینکه بدون مشارکت‌های مردمی هیچ معضلی رفع نمی‌شود، گفت:‌ توسعه‌یافتگی با میزان مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف در ارتباط است.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه پسماند،‌فاضلاب و…ماحصل فعالیت‌های انسانی است، تصریح کرد:‌ حفاظت از محیط‌زیست و… باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مصرف انرژی‌های مختلف بدلیل استفاده نادرست بالاتر از نرم جهانی می‌باشیم، افزود: مدیریت درست و الگوی مصرف موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

فتح‌اللهی با اشاره بر اینکه اجرای پروژه فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه در صومعه‌سرا گامی در راستای توسعه شهرستان است،‌ ادامه داد:‌ توجه به بحث محیط‌زیست و فاضلاب از اولویت‌های دولت در سال جاری است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل محیط‌زیست تنها مربوط به محیط‌زیست نمی‌باشد و مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها نیازمند است، ابراز کرد:‌ با توجه به بالا بود سطح آب‌های زیرزمینی در استان تنها راهکار دفع صحیح فاضلاب اجرای فاضلاب بهداشتی و تصفیه‌خانه است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه اهمیت وجود امنیت بهداشت کمتر از امنیت جانی و مالی نیست، اظهار کرد:‌ باید تلاشمان فراهم کردن احساس امنیت در زمینه بهداشت باشد. مردم باید مطمئن باشد که آب مصرفی آنان سالم و بهداشتی است.با ساماندهی فاضلاب شهری بسیاری از مشکلات شهرستان رفع می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اهمیت وجود امنیت بهداشتی کمتر از امنیت جانی و مالی نیست

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات