سرنخ حرکت های تروریستی در پاکستان به عربستان می رسد/ دولت پاکستان باید پاسخگوی اقدامات تروریستی در مرزها باشد

سرنخ حرکت های تروریستی در پاکستان به عربستان می رسد/ دولت پاکستان باید پاسخگوی اقدامات تروریستی در مرزها باشد
بازدید 88 زمان 2017/05/07 کد خبر 6627

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مرتضی صفاری نطنزی با بیان اینکه حادثه تروریستی میرجاوه در نشست هفته جاری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مرتضی صفاری نطنزی با بیان اینکه حادثه تروریستی میرجاوه در نشست هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارداشت: وزیر امور خارجه کشور برای بررسی این حادثه به پاکستان سفر کرده است و انتظار می رود که دستگاه دیپلماسی با پیگیری موضوع امنیت مرزهای کشور را بیش از گذشته تامین کند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر دولت پاکستان نیز باید در زمینه حفظ مرزهای مشترک متوجه مسئولیت خود بشود، همانطور که ایران در حفظ امنیت مرزها تلاش می کند انتظار می رود همسایگان نیز مسئولیت خود را ایفا کنند.

وی گفت: پاکستان نمی تواند که با بهانه آنکه حرکت های تروریستی از سوی دولت طراحی نمی شود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، چرا که حادثه تروریستی میرجاوه اولین تعرض تروریست ها به مرزهای ایران نبود و باید هرچه زودتر امنیت مرزها از سوی پاکستان تامین شود.

صفاری نطنزی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی در گام نخست باید هشدارهای دیپلماسی جدی به دولت پاکستان بدهد و در صورتی که این هشدارها مانع جلوگیری از تکرار اقدامات تروریستی در مرزها نشود باید اقدامات جدی و عملیاتی را در دستور کار قرار داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عربستان به دنبال ورود جنگ به داخل خاک ایران است، اظهار داشت: وابستگی گروهک های تروریستی به عربستان قابل انکار نیست و سرنخ همه اقدامات تروریستی به عربستان می رسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان با ایجاد مدرسه سلفی در پاکستان به دنبال تقویت تروریست در این کشور است، گفت: در چنین شرایطی دولت پاکستان نباید چشم خود را بر نفوذ عربستان و برخی کشورهای منطقه در کشورش را نادیده بگیرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه سرنخ حرکت های تروریستی در پاکستان به عربستان می رسد/ دولت پاکستان باید پاسخگوی اقدامات تروریستی در مرزها باشد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات