هدر رفت ۵۰ درصدی آب در شبکه‌های روستایی و شهری

هدر رفت ۵۰ درصدی آب در شبکه‌های روستایی و شهری
بازدید 109 زمان 2017/05/14 کد خبر 6841

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  حمید ملانوری فرماندار رفسنجان بر تکمیل و بهره برداری از پروژه طرح تله …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  حمید ملانوری فرماندار رفسنجان بر تکمیل و بهره برداری از پروژه طرح تله متری در شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان تاکید کرد و گفت: برای تأمین آب سالم مردم باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه  رفسنجان بحرانی ترین دشت آبی کشور محسوب و اینکه سالهای اخیر نیز خشکسالی‌ها دامن گیر این شهرستان شده است، افزود: با بارندگی های اخیر در این شهرستان امید می رود کمی سفره های زیرزمینی آبها پر شوند اما باید در مصرف آب صرفه جویی کرد.

ملانوری خاطرنشان کرد: در شهر رفسنجان ۲۵ درصد آب به دلیل خرابی شبکه ها و مشکلات در مسیر آب در لوله ها هدر می رود و این پرت باید مدیریت شود.

فرماندار رفسنجان گفت:  اجرای طرح سیستم تله متری و کنترل هوشمند شرکت آب و فاضلاب رفسنجان توسط شرکت آب و فاضلاب رفسنجان می تواند به کاهش هدر رفت و پرت آب کمک کند و آب سالم تر هم می شود.

ملانوری تصریح  کرد: این اقدام زمینه ‌ساز اصلاح الگوی مصرف آب، کنترل فرآیندهای تولید، انتقال، ذخیره ‌سازی و توزیع آب آشامیدنی  و جلوگیری از هدر رفتن آب و نیز بالا رفتن ضریب امنیتی  و اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در زیر ساختهای آب و فاضلاب شهری خواهد بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هدر رفت ۵۰ درصدی آب در شبکه‌های روستایی و شهری

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات