اجرای سامانه دوم آبرسانی اصفهان از اولویت‌های وزارت نیرو است

اجرای سامانه دوم آبرسانی اصفهان از اولویت‌های وزارت نیرو است
بازدید 148 زمان 2017/06/08 کد خبر 7747

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حمیدرضا جانباز عصر امروز در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حمیدرضا جانباز عصر امروز در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، با اشاره به حادثه تروریستی امروز تهران، اظهار داشت: حوادث مشابه حادقه امروز نشان داده که این اقدامات تروریستی بیشتر موجب وفاق و همدلی در کشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح های فاضلاب از جمله طرح های زیربنایی و از مهمترین طرح های زیست محیطی کشور به شمار می روند، بیان داشت: با وجود کمبود نقدینگی کشور، با استفاده از اوراق، تحولات زیادی در زمینه اجرای طرح های فاضلاب در کشور ایجاد شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، در طرح های آبفای کشور از پتانسیل بخش خصوصی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم ۱۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در زمینه طرح های آب و فاضلاب و همچنین احداث طرح نمک زدایی آب شیرین در کشور با بخش خصوصی منعقد شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم ۶۲۰۰ میلیارد تومان پروژه با بخش خصوصی منعقد شد.

جانباز اضافه کرد: به زودی مراسم رونمایی از بیش از ۲۰ قرارداد منعقد شده با بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر دو هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد و در استان اصفهان نیز با تعاملی که با مردم، بخش خصوصی و شورای اسلامی شهر و روستاها ایجاد شد  شاهد تحولات عمده ای در احداث سامانه های مختلف در بخش آب و فاضلاب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان تبدیل به یک کارگاه در اجرای طرح های عمرانی بخش های مختلف شده است، تصریح کرد: با حمایت مدیریت استان اصفهان و نمایندگان آن شاهد این هستیم که در جای جای استان شاهد افتتاح پروژه های آبفا چه در بخش روستایی و چه در بخش شهری باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور تاکید کرد: ما استان اصفهان را در زمینه احداث پروژه های مختلف آب و فاضلاب به خصوص بخش فاضلاب در کشور مرجع می دانیم.

وی با بیان اینکه متوسط طول عمر شبکه های فاضلاب در استان اصفهان بیشتر از میانگین کشور است، گفت: باید تجارب استان اصفهان را در بازسازی شبکه آبفا تبدیل به تجارب ملی کنیم.

جانباز با اشاره به اینکه در آستانه انعقاد تفاهم نامه شرکت آبفا با مرکز آموزش مدیریت و سازمان های مختلف در خصوص تمرکز بر آموزش حوزه آب و فاضلاب هستیم، بیان داشت: این کار با استفاده از تجارب کشورهای صاحب نام آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه آبفا در استان اصفهان آغاز و به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: این طرح ها با مشارکت مردمی و در مناطق حاشیه ای و کمتر توسعه یافته شهر اصفهان آغاز و بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور همچنین گفت: موضوع توسعه شبکه فاضلاب در مجلس ششم در کنار بازسازی این شبکه، اضافه شد.

وی در خصوص موضوع تامین آب اصفهان، تصریح کرد: سامانه دوم آبرسانی که بیش از ۵ میلیون نفر را که به عنوان پدافند غیرعامل هدف قرار داده از اولویت های مهم وزارت نیرو است.

جانباز افزود: این طرح از طریق ماده ۵۶ و فاینانس داخلی به بهره برداری می رسد و به طور قطع آب پایدار، با کیفیت و کمیت مناسب مردم اصفهان را تامین خواهد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آماده باش برای عبور از بحران گرمای تابستان امسال، ابراز امیدواری کرد: همانند سال های گذشته از این بحران عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور با اشاره به اینکه ما در شهرهای مختلف از جمله اصفهان دچار کمبود آب می شویم، گفت: باید برای استمرار آب در این شهر تلاش کنیم همچنین با همراهی از پیک گرما و افزایش مصرف آب گذر کنیم.

وی همچنین به احداث شبکه هوشمند توزیع آب در شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح اقدامی منحصر به فرد در کشور بود. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اجرای سامانه دوم آبرسانی اصفهان از اولویت‌های وزارت نیرو است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات