بلومبرگ: دادگاه در پرونده ساختمان بنیاد علوی به نفع دولت آمریکا رأی داد

بلومبرگ: دادگاه در پرونده ساختمان بنیاد علوی به نفع دولت آمریکا رأی داد
بازدید 112 زمان 2017/07/01 کد خبر 8432

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از بلومبرگ، دادستان‌های فدرال آمریکا پس از ۹ سال تلاش برای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از بلومبرگ، دادستان‌های فدرال آمریکا پس از ۹ سال تلاش برای تصاحب ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد علوی در منهتن نیویورک به دلیل ارتباط این بنیاد خیریه با ایران (دور زدن تحریم‌ها ایران) سرانجام در دادگاه پیروز شدند.

دادگاه اعلام کرد بنیاد علوی از سوی دولت ایران اداره می‌شود. این دادگاه مدعی شد برج منهتن -بنیاد علوی در خیابان پنجم نیویورک که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد از محل اجاره دارد- تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

رأی این دادگاه بدان معناست که دادستان‌های منهتن می‌توانند به اقدامات خود در تصاحب برج این بنیاد ادامه دهند. دولت آمریکا می‌خواهد برج بنیاد علوی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش مادی دارد را به منظور پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان آنچه حملات تروریستی مورد حمایت ایران خوانده است، به فروش برساند.

براساس بیانیه «جون اچ کیم»، دادستان منهتن، این بزرگترین مصادره اموال به دلیل ارتباط با حملات تروریستی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بلومبرگ: دادگاه در پرونده ساختمان بنیاد علوی به نفع دولت آمریکا رأی داد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات