جزئیات ورود ۱۰۰ هزار تن برنج آلوده وارداتی‌ به کشور

جزئیات ورود ۱۰۰ هزار تن برنج آلوده وارداتی‌ به کشور
بازدید 87 زمان 2017/07/15 کد خبر 8852

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، جبار‌ کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، جبار‌ کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع واردات برنج در فصل برداشت برنج در کشور، گفت: با توجه به اینکه ۲ میلیون و سیصد هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و مصرف کمتر از ۳ میلیون تن می‌باشد، لذا با توجه به میزان تولید و موجودی انبارها نیازی به واردات برنج از خارج نیست.

وی با بیان اینکه واردات برنج در فصل برداشت برنج خلاف قانون است، افزود: طبق قانون، ۳ ماه قبل از برداشت برنج و ۳ ماه پس از برداشت آن، توزیع و واردات برنج به کشور ممنوع است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نیازی به واردات برنج نیست، تصریح کرد: ثبت سفارشاتی برای واردات برنج به کشور انجام شده و همچنین براساس اخبار به دست آمده برنج‌هایی را که قبلا خریداری شده و به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نشده،‌ هم اکنون این برنج‌ها را وارد کشور می‌کنند.

کوچکی‌نژاد بیان اینکه این برنج‌ها از تایلند، اروگوئه و هند خریداری شده، گفت: حجم این ثبت سفارشات برای واردات برنج ۱۰۰ هزار تن است و بسیاری از این سفارشات در کشتی‌ها هستند که بهتر است این کشتی‌ها پهلو نگیرند.

وی درباره کیفیت برنج‌های وارداتی، گفت: این برنج‌های وارداتی آلوده بوده و قابل مصرف نیستند و مسئولان سازمان استاندارد باید جلوی واردات آن  را بگیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه واردات برنج ظلم به کشاورزان است، تصریح کرد: اگر وزیر کشاورزی به موضوع واردات برنج در فصل برداشت ورود نکند و جلوی‌ این کار را نگیرد این موضوع را از طریق طرح سوال از وزیر پیگیری می‌کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جزئیات ورود ۱۰۰ هزار تن برنج آلوده وارداتی‌ به کشور

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات