دشمن با هدف قرار دادن زیر ساخت در پی القای ناکارآمدی نظام است

دشمن با هدف قرار دادن زیر ساخت در پی القای ناکارآمدی نظام است
بازدید 118 زمان 2017/08/13 کد خبر 9635

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، منطقه خراسان، سیدابوالفضل احمدی امروز ۲۱ مردادماه در همایش یک روزه پدافند غیر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، منطقه خراسان، سیدابوالفضل احمدی امروز ۲۱ مردادماه در همایش یک روزه پدافند غیر عامل در حوزه زیستی در سبزوار با بیان این مطلب اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند این مفهوم و تفکر را القا کنند که نظام جمهوری اسلامی از اداره امور ناتوان و نمی‌تواند یک مدل حکمرانی مطلوب ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایران به‌عنوان کشور اسلامی و تنها کشور تشیع مدل حکومتی دارد که منافع سایر کشورها را به خاطر می اندازد و برای توسعه پایدار نباید جذب و جزم در نظام بین‌المللی شد.

احمدی گفت: حوزه پدافند غیر عامل فرا جناحی و محور وحدت همه جناح ها است و برای توسعه پایدار در همه ساختارها باید ژن دفاع در اندیشه همه شهروندان، کارکنان، مسئولان و مدیران کشور نهادینه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: این استان ۸۳۴ کیلومتر مرز مشترک با ۲ کشور همسایه افغانستان و پاکستان دارد کشورهایی که به سبب نداشتن راهبرد بلند مدت سیاسی کانون آشفتگی، بی نظمی و بی تدبیری هستند.

احمدی ادامه داد: با سرکوب نیروهای تکفیری در عراق و سوریه شرق ایران یک تهدید محسوب می شود گرجه نیروهای امنیتی اطلاعاتی در عمق ۴۰۰ کیلومتری تحرکات دشمن را رصد می‌کنند.

وی گفت: خراسان رضوی کانون قطعی، حتمی و مستمر نیروهای تکفیری است و مشهد مقدس با سالانه بیش از ۲۸ میلیون زائر بیشتر در معرض تهدید قرار دارد.

احمدی گفت: خراسان در افق ۱۴۰۰ برنامه ریزی بلند مدت طرح ریزی کرده تا بعنوان امن ترین استان کشور از طریق نظام برنامه ریزی استراتزیک و مدیریت راهبردی تعیین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: ۱۳ راهبرد دفاعی غیر عامل در قالب ۱۴۴ طرح طراحی شده و بعنوان پیشروترین استان هم اکنون ۲۸ فرمانداری و شعبه پدافند غیر عامل در ان فعالیت دارند.

احمدی ادامه داد: ۱۱۰ کمیته پدافند در سطح دستگاه‌ها شکل گرفته و قرارگاه عملیاتی تاکتیکی برنامه ریزی شده تا با ارتقا سطح مصونیت دستگاهها و زیر ساخت ها تهدیدات کشور و خراسان هوشمندانه رصد و شناسایی شود.

طرح‌های عمرانی سبزوار دارای پیوست پدافند غیرعامل است

در ادامه این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز طی سخنانی گفت: در راستای کاهش خسارت‌ها همه طرح‌های عمرانی شهرستان دارای پیوست پدافند غیرعامل است.

احمد برادران افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز پدافند غیرعامل بیشترین تاکید را بر پیشگیری دارد تا هزینه های درمان کاهش یابد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم و آگاهی دادن از پدافند غیر عامل و عملکرد دستگاهها در این حوزه گفت: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی و همکاری همه نهادها، دستگاه ها و مردم است.

برادران با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در افزایش اقتدار ملی و امنیت کشور نقش مهمی دارد، گفت: باید با شناسایی تهدیدات کشور را مقابل تهاجم دشمن مصون کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: پدافند غیرعامل یک مصونیت سازی است تا آسیب ها در مقابل تهدید دشمن به حداقل برسد.

علیرضا مسلم افزود: برگزاری مانورهای مختلف در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان دستگاهها و زیر ساخت ها استان را برابر تهدید دشمن مصون و واکسینه می‌کند.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل موضوع کلان و فراگیر است که موضوعات متعدد زیستی، فناوری اطلاعات،صنایع، رسانه‌ها، انرژی، حمل‌ونقل و مواد غذایی با آن ارتباط دارد .

مسلم گفت: مهمترین تهدید پدافند غیر عامل در حوزه مسائل زیستی و در سه بخش طبیعی، دست کاری شده و مصنوعی است که می تواند سلامت جامعه را به خطر بیاندازد.

وی افزود: هدف دشمن در پدافند غیر عامل اسیب به زیر ساخت های اساسی کشور است و را مقابله با آن تشخیص درست و مقابله سریع با این عوامل است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دشمن با هدف قرار دادن زیر ساخت در پی القای ناکارآمدی نظام است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات