مکان‌های حیاتی و مهم استان همدان باید به برق اضطراری مجهز شود

مکان‌های حیاتی و مهم استان همدان باید به برق اضطراری مجهز شود
بازدید 105 زمان 2017/08/21 کد خبر 9851

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  هاشم صوفی صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نهاوند که در محل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  هاشم صوفی صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد اظهار داشت: همه مکان‌های حیاتی و مهم که نیاز‌های اساسی مردم را تأمین می‌کنند، مثل جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، سیستم‌های آب رسانی و غیره باید به برق اضطراری مجهز شوند تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

وی تصریح کرد: در صورتی که این موارد مهم مدنظر قرار نگیرند ممکن است در مواقع بحران دچار مشکلاتی شویم که برای خوزستان اتفاق افتاد که به خاطر یک سهل‌انگاری که توسط مسئولان این شهر پیش آمد این شهر دچار یک بحران ملی و بین المللی شد که حتی دشمنان نیز از این وضعیت سوء استفاده کردند و از این طریق خواستند که به کشور ما آسیب بزنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان افزود: دشمنان ما از طریق نقاط حساس و مهم کشور به دنبال آسیب زدن به نظام و انقلاب هستند و ما باید تلاش کنیم که از طریق برنامه‌های آموزشی پدافند غیرعامل آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم که هنگام بروز مشکلات و مخاطرات آمادگی لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در نظر داریم که طرح جامع پدافند غیرعامل را در سطح استان پیگیری و به نتیجه برسانیم که طبق این طرح تمام نقاط حساس و حیاتی استان باید شناسایی شوند.

صوفی بیان کرد: در این راستا قراردادی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان با دانشگاه مالک اشتر بسته‌ایم که ۵۰ درصد این مبلغ را سازمان پدافند غیرعامل و ۵۰ درصد آن را استانداری تامین می‌کند و در این طرح تمام نقاط حساس استان بررسی و شناسایی می‌شود و راهکارهایی که بنا به موقیعت جغرافیایی استان در راستای حفاظت از این نقاط حساس ارائه داده می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان اظهار داشت: در بحث پیگیری‌ اعتبارات تملک دارایی‌های یک درصد نیز که از طریق استانداری به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که باید از این اعتبار نهایت استفاده را برای ارائه برنامه‌های آموزشی پدافند غیرعامل و خرید تجهیزات مورد نیاز در این خصوص ببرند.

وی تصریح کرد: این مهم جز برنامه‌ کاری ارزشیابی فرمانداران قرار گرفته است و در صورتی که کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد طبق اعلام خود استاندار با آن‌ها برخورد می‌شود.

صوفی افزود: متاسفانه بحث پدافند غیرعامل به خاطر این‌که در این زمینه فرهنگ سازی لازم و کافی صورت نگرفته است در بین مردم شناخته شده نیست که لازم است آموزش‌هایی در این زمینه و توسط اداراتی مانند آموزش و پرورش، سپاه، هلال احمر و غیره به جامعه هدف داده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان تاکید کرد: با ارائه‌ این آموز‌ش‌ها و معرفی پدافند غیرعامل قطعا مردم با کمک به این سیستم از نقاط و مهم حفاظت می‌کنند و در مواقع بروز مشکلات دچار آسیب و بحران نمی‌شویم.

نهاوند در زمینه تمهیدات پمپ‌های آب وضعیت مناسبی ندارد

معاونت فرمانداری نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: ما در زمینه تمهیدات پمپ‌های آب در شهرستان وضعیت مناسبی نداریم و اگر آب منطقه‌ای دچار مشکل شود باید از استان درخواست پمپ آب کنیم.

سیدرضا سلامتی اظهار داشت: برای رفع این مشکل، اداره  آب و فاضلاب روستایی نهاوند باید گزارشی از وضعیت پمپ‌های آب تهیه کند و در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان ارائه دهد تا تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند به خاطر زلزله خیز بودن، بارش‌های مناسب و روان آب‌ها، بحث دامداری و کشاورزی، قرار گرفتن در مسیر کریدور عبور عشایر، مصرف بی‌رویه آب و غیره در همه این زمینه‌ها با دقت بررسی شود و با ارائه راهکار توسط دستگاه‌های مختلف در شهرستان تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

سلامتی افزود: سال گذشته با دستور استاندار مصوبه‌ای برای دوگانه سوز شدن تعدادی از نانوایی‌های شهرستان تصویب شد که باید گزارشی از این نانوایی‌ها تهیه شود و نواقص آن‌ها برطرف شود.

وی عنوان کرد: در زمینه برخورد با انشعابات غیرمجاز آب در شهر نهاوند اقدامات خوبی توسط اداره آب و فاضلاب شهری صورت گرفته است که طی این اقدام آب ۵۲ خانوار یک منطقه که طی چندین سال از انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کردند قطع شد که باید یک فرصت ۶ ماهه به اهالی این منطقه برای نصب انشعابات مجاز داده شود.

معاونت فرمانداری نهاوند بیان کرد: سال گذشته به خاطر بارش شدید برف و‌طوفان در شهرستان مشکلات زیادی به وجود آمد که ممکن بود این مشکلات تبدیل به یک تهدید برای شهرستان شود.

سلامتی اظهار با بیان اینکه خوشبختانه در آن شرایط با هماهنگی که بین ادارات و ستاد بحران شهرستان به وجود آمد با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در این زمینه از پس مشکلات برآمدیم و از شهرستان‌های دیگر درخواست کمک زیادی نکردیم، افزود: هلال احمر شهرستان نهاوند با راه‌اندازی سایت آموزشی خادم آماده است که به خانواده‌ها آموزش‌های لازم در بحث کمک‌های اولیه و پدافند غیرعامل را ارائه دهد تا آمادگی لازم را در هنگام بروز مخاطرات و مشکلات داشته باشند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مکان‌های حیاتی و مهم استان همدان باید به برق اضطراری مجهز شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات