هشدار «گابریل» درباره جنگ سرد/ دنباله رو ترامپ نباشیم!

هشدار «گابریل» درباره جنگ سرد/ دنباله رو ترامپ نباشیم!
بازدید 117 زمان 2017/08/26 کد خبر 9980

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» هشدار داد این …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه «بیلد» هشدار داد این کشور در خط مقدم دوره جدیدی از جنگ سرد ایستاده است و صدر اعظم «آنگلا مرکل» با پیروی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مرتکب اشتباه بزرگی می شود.

وی افزود: مرکل در دست و پنجه نرم کردن با ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با همسایگانی در شرق و غرب آلمان مواجه شده که حق را به اهل قدرت می دهند.

اظهارات گابریل آن هم یک ماه مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی و صدارتی آلمان، به منزله حمایت از اظهارات «مارتین شولتز» نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات (SPD) است که این هفته از تن دادن مرکل به خواست ترامپ مبنی بر افزایش بودجه نظامی انتقاد کرد و وعده داد در صورت پیروزی، مانع از ادامه استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان شود.

گابریل در این باره گفت: ما در جنگ سرد دوم به سر می بریم. درست در میانه آن هستیم. ما شاهد دور جدیدی از بازتسلیح هسته ای در شرق و غرب هستیم.

گفتنی است طبق آخرین نظرسنجی ها، حزب دموکرات مسیحی مرکل (CDU) از رقیب سوسیال دموکرات پیش است؛ حال آنکه این ۲ حزب در ۴ سال گذشته، در همراهی با هم، دولت ائتلافی آلمان را اداره کرده اند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هشدار «گابریل» درباره جنگ سرد/ دنباله رو ترامپ نباشیم!

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات