گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ‌‌نسل جوان را تهدید می‌کند‌

گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ‌‌نسل جوان را تهدید می‌کند‌
بازدید 706 زمان 2017/01/08 کد خبر 3641

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام حسن منتظری بعدازظهر امروز در مراسم معرفی اعضای جدید شورای روحانیت و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام حسن منتظری بعدازظهر امروز در مراسم معرفی اعضای جدید شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه که با حضور مسئولین و علمای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه اظهار داشت: علما و روحانیون به عنوان رهبران دینی جامعه و هادیان مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی گفت: در حال حاضر گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک تهدید اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان را تهدید می‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به تغییرهای موجود در جامعه تصریح کرد: امروز نیازهای جامعه با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه علم و تکنولوژی رخ داده تغییر یافته است و باید روحانیون و علمای برجسته بر اساس این تغییرها آسیب‌های ناشی از آن را شناسایی کنند و بر اساس آن به روشنگری و هدایت مردم بپردازند.

وی با اشاره به احکام زنده و پویای اسلام گفت: احکام حیات بخش قرآن کریم به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب هدایتگر بشر در همه اعصار با چنان زیبایی و ظرافتی که دارد احکام را با احساسات و وجدان بشر پیوند داده ‌که هر وجدان آگاه و بیداری با اندک تأملی در مفهوم این آیات می‌تواند به حقیقت دست یابد و حق را از ناحق تشخیص دهد.

‌منتظری وی با بیان اینکه امسال شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه از دو نفر عضو به ۵ نفر افزایش یافته است افزود: به منظور تقویت این شورا و تاثیرگذاری هر چه بهتر آن در هدایت مردم این موضوع اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در مرکز استان کردستان نیز شورای روحانیت و افتا از میان علمای برجسته سایر شهرستان‌های استان و خود سنندج انتخاب خواهند شد و هر ماه یک بار جلسات این شورا با موضوعات کلی و مسائل روز منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و فقهی اعتقادی برگزار می‌شود و اعضا با هم بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ترویج فقه و مذهب امام شافعی(رض) در منطقه، توجه به مسائل مختلف اعتقادی و اجتماعی از وظایف مهم  شورای روحانیت در این دوره است و لازم است اعضای این شورا برای ترویج و اجرای آن تلاش کنند.

وی گفت: ترویج دین اسلام از مهم‌ترین وظایف علمای اسلام است و باید همانطور که علمای گذشته این میراث گرانبها را در اختیار ما قرار داده‌اند ما نیز در تقویت و ماندگاری آن برای نسل امروز و آینده تلاش کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم اعضای جدید شورای روحانیت شهرستان بانه معرفی و برای مدت یکسال احکام مسئولیت خود را دریافت کردند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ‌‌نسل جوان را تهدید می‌کند‌

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات