سیل سیستان و بلوچستان فروکش کرد

سیل سیستان و بلوچستان فروکش کرد
بازدید 687 زمان 2017/01/28 کد خبر 4058

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، مرتضی سلیمی ، درباره وضعیت امدادرسانی برای آسیب دیدگان برف و کولاک …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، مرتضی سلیمی ، درباره وضعیت امدادرسانی برای آسیب دیدگان برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی اظهار داشت: هم اکنون از ایرانشهر بازدید کردم و این بازدیدها در ادامه بازدیدهای دبیر کل جمعیت هلال احمر از مناطق سیل زده بود و هم اکنون وضعیت سیل در شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران فروکش و وضعیت عادی است.


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره برف و کولاک در کشور نیز عنوان کرد: بیش از ۲۰ استان کشور درگیر برف و کولاک هستند که امدادرسانی‌ها ادامه دارد و زیرا توده سرد نیز تا روز سه شنبه در کشور پایدار است.


امدادرسانی به ۱۶ هزار تن از هموطنان در مواجهه با برف و کولاک


رییس سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک از ششم تا نهم بهمن در کشور، گفت: خدمات امدادی لازم به ۱۵ هزار و ۹۳۷تن از متاثران ارائه شده است.


سلیمی افزود: ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، فارس، سمنان، قزوین، گلستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، مرکزی و همدان از ششم تا نهم بهمن متاثر از برف و کولاک بوده است.


وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در استان‌های درگیر در برف و کولاک ادامه دارد، عنوان کرد: بر این اساس ۵۶۱ نفر از مردم ۲۲ استان متاثر از برف و کولاک اسکان اضطراری داده شدند و عملیات رهاسازی ۴۰۹۰ دستگاه خودرو از برف و کولاک نیز انجام شده است.


سلیمی با اعلام انتقال ۱۱ نفر به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۳۰ نفر گفت: در اثر سقوط بهمن در روستای قلقله ( شهرستان بانه ) دو مرد ۴۷ و ۳۲ ساله جان خود را از دست دادند و همچنین این حادثه ٢ مصدوم داشته که پس از رهاسازی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه انتقال داده شدند.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور توزیع ۷۵۷ تخته پتو، دو هزار و ۲۳۲ بسته غذایی، ۲۷ هزار و ۳ هزار و ۵۷۰ قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم متاثر از برف و کولاک ۲۲ استان کشور در این مدت ذکر کرد. در این امدادرسانی ها ۱۹۳ تیم عملیاتی شامل ۱۱۶۷ امدادگر و نجاتگر مشارکت داشته‌اند.


همچنین رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اعلام خدمات رسانی بی‌وقفه امدادگران استان در سیل و آب‌گرفتگی ۱۳۵  شهر و روستا، عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۹۹۹ تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در استان خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.


راشکی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان از اول تا ساعت ۶:۰۰، نهم بهمن، گفت: ۶ شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران در ۹ روز گذشته متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بودند که در این زمینه ۲۳۳ تیم عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.


وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری  به ۷ هزار و ۹۵۸ تن از متاثران در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: ۶۵خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و یک هزار و ۵۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۵ هزار و ۸۰۰ قوطی کنسرو، ۸۰۰ قرص نان،یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۴۶۰ شعله والور و ۴ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم نایلون میان متاثران توزیع شده است.

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه سیل سیستان و بلوچستان فروکش کرد

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات